Na czym polega lakierowanie w komorze bezpyłowej?
Na karoserii każdego samochodu po pewnym czasie pojawiają się rysy, ubytki i odpryski, kolor blaknie i nie wygląda ona już tak efektownie. Często też wskutek kolizji lub wypadku jej niektóre elementy muszą zostać wymienione, lub naprawione co wiąże się z koniecznością ich ponownego pomalowania. Dlaczego warto skorzystać z lakierowania w komorze pyłowej i na czym ono polega? Podpowiadamy.
Czym jest lakierowanie w komorze bezpyłowej?
Lakierowanie w komorze bezpyłowej to technika oferowana przez niektóre serwisy samochodowe, która zapewnia idealne przyleganie lakieru do powierzchni karoserii. Wykonuje się je w specjalnie przystosowanej do tego celu komorze.
Składa się ona z pomieszczenia, w którym znajdują się ściany boczne z zamontowanymi lampami. Jedna z nich na całej powierzchni wyposażona jest we wrota i drzwiczki bezpieczeństwa. Sufit zaś posiada specjalną konstrukcję do mocowania filtrów. Podłoga z krat również wyposażona jest w filtry, które zatrzymują zanieczyszczenia.
Kolejnym elementem komory jest agregat z wentylatorami i wymiennikiem ciepła, który służy do podgrzewania powietrza i układu kanałów nawiewu, a także wyciągu aerozolu. Znajdują się tutaj również układy sterowania i zabezpieczenia.
Jakie są zalety lakierowania w komorze bezpyłowej?
Lakierowanie każdego elementu w komorze bezpyłowej, które oferuje Firma Robert Radecki, niesie za sobą wiele zalet.
Kontrolowane środowisko — istnieje kilka czynników, które mogą wpływać na wykończenie lakieru pojazdu, takich jak temperatura, wilgotność, które są tu nadzorowane.
Otoczenie wolne od kurzu — komora bezpyłowa eliminuje unoszący się w powietrzu kurz, dzięki czemu uzyskasz nieskazitelne wykończenie lakieru. Równa warstwa farby na metalu bez żadnych drobinek kurzu osiadających na mokrej powierzchni, powoduje również wzrost trwałości powłok.
Trwalsze wykończenie — kontrolowane środowisko pozwala na stabilną aplikację farby i powłok bazowych. To z kolei zwiększa ich trwałość, a odpowiednia temperatura powietrza pozwala nałożyć na element równą warstwę lakieru, dzięki czemu uzyskuje się gładkie wykończenie. Ponadto kontrolowane warunki umożliwiają dobre wiązanie farby i dodatkowych powłok tworząc mocną warstwę.
Oszczędność pieniędzy — ze względu na dokładność lakierowania tą metodą, ogranicza się ilość wykorzystanego lakieru.
Dodatkowo dzięki filtrom zamontowanym w komorze osoba, która maluje samochód, jest mniej narażona na działanie szkodliwych farb i rozpuszczalników niż w przypadku standardowej metody lakierowania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana