Artykuł sponsorowany

Na czym polega haft komputerowy?

Na czym polega haft komputerowy?

Przez lata haftowanie ubrań cieszyło się ogromną popularnością i uznaniem. Obecnie możliwe jest wykonanie dowolnego wzoru na wybrany materiał w niezwykle krótkim czasie, a przy tym z zachowaniem wysokiej jakości wykonania. Haft komputerowy jest metodą, która pozwala przenieść dawne metody ozdabiania ubrań przy pomocy kolorowej nici do dzisiejszych czasów. Na czym dokładnie polega ten proces?

Haftowanie komputerowe – czym jest i jak się go wykonuje?

Czynność haftowania zna większość osób. Czym jednak jest odpowiednik tego zajęcia, nazywany haftowaniem komputerowym? Jest to dość prosty proces, który rozpoczyna się od wybrania lub zaprojektowania wzoru. Wówczas jest on przenoszony do specjalnego oprogramowania – a następnie do nowoczesnego urządzenia, które odpowiedzialne jest za wykonanie haftu.

W praktyce wygląda to następująco: przeszkolona osoba wprowadza wzór haftu do programu pozwalającego na digitalizację. Na tym etapie ustawiane są ściegi w taki sposób, aby pasowały do wybranej grafiki, jaka ma zostać wykonana. Jeżeli wszystkie ustawienia zostały odpowiednio ustawione, urządzenie, które nazywane jest potocznie hafciarką, może przystąpić do przekładania projektu na wybrany materiał. Bardzo dużą zaletą tego typu rozwiązania jest przenoszenie wybranego wzoru 1:1 – zgodnie z projektem, jaki został wykonany oraz wprowadzony do urządzenia – tłumaczy specjalista z przedsiębiorstwa Bi-Art. NADRUKI I HAFTY.

Gdzie najczęściej spotkać się można z haftem komputerowym?

Haft komputerowy spotyka się przede wszystkim w odzieży firmowej, gdzie liczy się powtarzalność wzoru oraz wysoka jakość wykonania. Idealnym przykładem może być haftowanie nazwy i logo hotelu np. na koszulach, czy podkoszulkach. Dodatkowo metoda haftowania komputerowego uznawana jest za jedną z najbardziej wytrzymałych i odpornych na uszkodzenia, a przy tym gwarantującą najwyższą jakość wykonania.

Haftowanie komputerowe – wysoka wydajność i opłacalność

Haft komputerowy nie zawsze musi odbywać się na produktach, jakie dostarcza zamawiający. Coraz częściej firmy oferują wysokiej jakości produkty odzieżowe, na których umieszczane są elementy wybrane przez klienta. Dużą zaletą tego typu ozdabiania ubrań jest możliwość stosowania różnego rodzaju materiałów – konieczne jest jednak przestrzeganie grubości - materiał nie powinien mieć mniejszej wartości niż 190g.

Do najważniejszych zalet tej metody, zaliczyć można:

  • wysoką trwałość wykonanych wydruków,
  • niskie koszty,
  • możliwość stosowania niestandardowych nici,
  • duża odporność na pranie mechaniczne.

Dlaczego wybór metody komputerowego haftowania bywa istotny? Przede wszystkim umożliwia wykonanie szeregu produktów o jednakowym nadruku. Metoda ta jest idealnym rozwiązaniem reklamowym. W stosunkowo krótkim czasie i przy niedużych nakładach możliwe jest stworzenie różnych produktów – koszulek, czy czapeczek – z identycznym logo. Wybierając jednak firmę odpowiedzialną za drukowanie komputerowe, warto postawić na sprawdzone marki. Tylko one są w stanie zagwarantować wysoką jakość użytych nici oraz zadowalający efekt.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.