Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę, wybierając drukarnię?

Na co zwrócić uwagę, wybierając drukarnię?

Wybór odpowiedniej drukarni jest trudniejszy, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. Przeciętna osoba nie wie zbyt wiele o technikach druku, rodzajach papieru czy formatach, więc wszystkie drukarnie zlewają jej się w jedną całość. Jeżeli Ty także nie masz pojęcia, na jaką drukarnię się zdecydować, zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym poznasz kilka kryteriów, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Cena usługi 

Nie da się ukryć, że dla większości osób najważniejszym kryterium przy wyborze drukarni – jak i wielu innych rzeczy – jest cena. Nie warto jednak zwracać uwagi tylko na koszt usługi. Skontaktuj się z kilkoma firmami i poproś o wycenę swojego zlecenia. Jeżeli jedna z drukarni oferuje podejrzanie niskie ceny, znacznie odbiegające od konkurencji, może to oznaczać, że oszczędza na maszynach czy materiałach, przez co końcowe wydruki mogą nie spełnić Twoich oczekiwań. Jeśli nie masz pewności, że taka podejrzanie tania drukarnia oferuje odpowiednią jakość – nigdy nie korzystałeś z jej usług i nie znasz nikogo, kto by to robił – miej się na baczności. Profesjonalne drukarnie nie konkurują ze sobą ceną, a jakością.

Termin realizacji zlecenia 

Kolejnym czynnikiem, który jest istotny dla wielu osób przy wyborze drukarni, jest termin realizacji zlecenia. Jeśli potrzebujesz wydrukować coś „na już”, przed zamówieniem usługi skontaktuj się z drukarnią i zapytaj, w jakim terminie może wykonać Twoje zlecenie. Unikniesz w ten sposób ewentualnej przykrej niespodzianki. Jeśli zamierzasz nawiązać dłuższą współpracę z drukarnią, a specyfika Twojej działalności wymaga jak najszybszego otrzymywania zamówionych materiałów, już na samym początku podkreśl, że czas realizacji zleceń jest dla Ciebie kwestią kluczową. Dzięki temu od razu dowiesz się, czy dana drukarnia jest w stanie spełnić Twoje oczekiwania.

Profesjonalizm 

Pracownik drukarni powinien bez problemu doradzić, czy w Twoim przypadku lepszym wyborem będzie druk offsetowy, czy cyfrowy, oraz pomóc w dobraniu właściwego rodzaju papieru czy formatu wydruku. Jeżeli osoba, z którą rozmawiasz, wydaje się nie mieć pojęcia, o czym mówi, nie jest to dobry znak. Dobrym wskaźnikiem profesjonalizmu lub jego braku jest zakres realizowanych zleceń – jeśli drukarnia oferuje szeroką gamę usług z zastosowaniem różnych technologii, wykonuje zarówno wydruki mało-, jak i wielkoformatowe, a także ma własne studio graficzne zajmujące się przygotowywaniem projektów materiałów do wydruku, istnieje duża szansa, że dysponuje wykwalifikowaną kadrą i odpowiednim zapleczem technicznym. Dobrym przykładem takiej firmy jest Drukarnia i Agencja Reklamy Media Vision z Gdańska, która realizuje materiały drukowane dowolnego typu. Aby przekonać się, jak będą prezentować się zamówione przez Ciebie ulotki, wizytówki lub inne materiały, poproś o pokazanie przykładowego projektu – najlepiej zbliżonego do Twojego – dzięki czemu, będziesz mógł samodzielnie ocenić jakość i trwałość druku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.