Na co zwrócić uwagę, wybierając drukarnię?
Wybór odpowiedniej drukarni jest trudniejszy, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. Przeciętna osoba nie wie zbyt wiele o technikach druku, rodzajach papieru czy formatach, więc wszystkie drukarnie zlewają jej się w jedną całość. Jeżeli Ty także nie masz pojęcia, na jaką drukarnię się zdecydować, zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym poznasz kilka kryteriów, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
Cena usługi
Nie da się ukryć, że dla większości osób najważniejszym kryterium przy wyborze drukarni – jak i wielu innych rzeczy – jest cena. Nie warto jednak zwracać uwagi tylko na koszt usługi. Skontaktuj się z kilkoma firmami i poproś o wycenę swojego zlecenia. Jeżeli jedna z drukarni oferuje podejrzanie niskie ceny, znacznie odbiegające od konkurencji, może to oznaczać, że oszczędza na maszynach czy materiałach, przez co końcowe wydruki mogą nie spełnić Twoich oczekiwań. Jeśli nie masz pewności, że taka podejrzanie tania drukarnia oferuje odpowiednią jakość – nigdy nie korzystałeś z jej usług i nie znasz nikogo, kto by to robił – miej się na baczności. Profesjonalne drukarnie nie konkurują ze sobą ceną, a jakością.
Termin realizacji zlecenia
Kolejnym czynnikiem, który jest istotny dla wielu osób przy wyborze drukarni, jest termin realizacji zlecenia. Jeśli potrzebujesz wydrukować coś „na już”, przed zamówieniem usługi skontaktuj się z drukarnią i zapytaj, w jakim terminie może wykonać Twoje zlecenie. Unikniesz w ten sposób ewentualnej przykrej niespodzianki. Jeśli zamierzasz nawiązać dłuższą współpracę z drukarnią, a specyfika Twojej działalności wymaga jak najszybszego otrzymywania zamówionych materiałów, już na samym początku podkreśl, że czas realizacji zleceń jest dla Ciebie kwestią kluczową. Dzięki temu od razu dowiesz się, czy dana drukarnia jest w stanie spełnić Twoje oczekiwania.
Profesjonalizm
Pracownik drukarni powinien bez problemu doradzić, czy w Twoim przypadku lepszym wyborem będzie druk offsetowy, czy cyfrowy, oraz pomóc w dobraniu właściwego rodzaju papieru czy formatu wydruku. Jeżeli osoba, z którą rozmawiasz, wydaje się nie mieć pojęcia, o czym mówi, nie jest to dobry znak. Dobrym wskaźnikiem profesjonalizmu lub jego braku jest zakres realizowanych zleceń – jeśli drukarnia oferuje szeroką gamę usług z zastosowaniem różnych technologii, wykonuje zarówno wydruki mało-, jak i wielkoformatowe, a także ma własne studio graficzne zajmujące się przygotowywaniem projektów materiałów do wydruku, istnieje duża szansa, że dysponuje wykwalifikowaną kadrą i odpowiednim zapleczem technicznym. Dobrym przykładem takiej firmy jest Drukarnia i Agencja Reklamy Media Vision z Gdańska, która realizuje materiały drukowane dowolnego typu. Aby przekonać się, jak będą prezentować się zamówione przez Ciebie ulotki, wizytówki lub inne materiały, poproś o pokazanie przykładowego projektu – najlepiej zbliżonego do Twojego – dzięki czemu, będziesz mógł samodzielnie ocenić jakość i trwałość druku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana