Artykuł sponsorowany

Modernizacja parku maszynowego. Etapy postępowania

Modernizacja parku maszynowego. Etapy postępowania

Od maszyn i urządzeń funkcjonujących w przedsiębiorstwie wymaga się bezbłędnej i bezawaryjnej pracy. Są to jednak rzeczy, które przy intensywnej eksploatacji tracą na wydajności. Aby tego uniknąć, przeprowadza się ich modernizację. Proces ten polega na przywróceniu sprzętowi pierwotnej sprawności oraz poprawie jego działania. Jak przebiega modernizacja parku maszynowego? Dowiedz się więcej!

Czym jest park maszynowy?

Park maszynowy to zespół wyodrębnionych urządzeń i maszyn, który umożliwia wykonanie określonego celu lub zadania. Pojęcie to najczęściej stosuje się w przypadku maszyn, które pełnią rolę wyposażenia podstawowego fabryk, hali produkcyjnych i placów budowy.

Dobór odpowiedniego sprzętu do wymagających prac jest sporym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Decyzje podejmuje się najczęściej w oparciu o wskazania wewnętrznego audytu firmy, który definiuje możliwości i zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na określony sprzęt. Ważnym elementem jest także zatrudnienie odpowiednich operatorów, którzy będą w stanie wykorzystać możliwości technologiczne urządzeń – opisuje proces tworzenia parku maszynowego ekspert z firmy GM Automatyka.

Wykorzystanie maszyn będących na wyposażeniu firmy powinno być stale analizowane i dostosowywane do warunków ekonomicznych, potrzeb i trendów panujących na rynku.

Jak przebiega proces modernizacji parku maszynowego?

Jednym z ważniejszych działań, które mają bezpośredni wpływ na jakość i wydajność produkcji jest serwis maszyn i urządzeń. Zadanie to warto powierzyć na zasadzie outsourcingu specjalistom, którzy przy okazji dokonają modernizacji całego parku maszynowego. Jest to proces, który zakłada:

  • analizę aktualnego stanu maszyn oraz określenie wydajności produkcji,
  • ustalenie wymagań, celów modernizacji, jak i założeń funkcjonowania przedsiębiorstwa,
  • przegląd nowych rozwiązań, które są możliwe do wdrożenia w produkcji,
  • oszacowanie kosztów dokonywanych zmian,
  • realizację zaplanowanych działań,
  • odbiór zmodernizowanego parku maszynowego i przeprowadzenie ewentualnych szkoleń dla pracowników.

Przygotowanie i wykonanie planu modernizacji nie jest łatwym zajęciem. Wymaga ono obiektywizmu i skrupulatności. Koszt takiego przedsięwzięcia, szczególnie w przypadku konieczności zakupu nowych urządzeń, może być bardzo wysoki. Unowocześnienie parku maszyn jest jednak na dłuższą metę opłacalne. Pozwala na zrewidowanie i usunięcie wadliwie i nieefektywnie pracujących maszyn oraz usprawnienie i zwiększenie wydajności linii produkcyjnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.