Metody oklejania pojazdów
Oklejanie pojazdów firmowych to jedna z najtańszych form przekazu reklamowego. Wynika to z tego, że wiele pojazdów przemieszcza się na duże odległości. Tym samym reklama może dotrzeć do wielu potencjalnych Klientów i pozwoli zbudować pozytywny wizerunek marki oraz przyczyni się do wzrostu obrotów firmy. Oklejanie pojazdów pozwala jednocześnie zabezpieczyć lakier przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych. Poznaj metody oklejania pojazdów!
Folia monomeryczna
Jest to podstawowa przezroczysta folia samoprzylepna używana w tradycyjnej reklamie. Jest najtańszą folią z grupy przeznaczonej do aplikacji na płaskie powierzchnie, np. pojazdy, które nie posiadają żadnych wytłoczeń, załamań lub zagłębień. Najczęściej okleja się nią szyby oraz karoserię pojazdów. Dostępna jest w wielu wersjach kolorystycznych - dodatkowo każda z nich może być matowa lub połyskliwa.
Grubość folii monomerycznej waha się od 80 do 100 mikronów a jej trwałość wynosi od 3 do 5 lat - w zależności od czynników atmosferycznych, poziomu zanieczyszczenia powietrza, wilgotności oraz ekspozycji na słońce – zauważa przedstawiciel firmy PLANDEKI Produkcja i Naprawa Krzysztof Sikorski. Jeżeli jednak zależy nam na zwiększeniu jej odporności, warto nałożyć laminat, czyli dodatkową warstwę ochronną – dodaje.
Folia polimeryczna
Folia ta jest cieńsza od monomerycznej, gdyż jej grubość wynosi około 70 mikronów. Od poprzednika różni się nie tylko grubością, ale również większą odpornością na działanie światła i niekorzystnych warunków atmosferycznych. Folia polimeryczna kolorowa występuje tylko w wersji z połyskiem (w przeciwieństwie do foli monomerycznej). Wyjątkiem jest kolor biały i czarny, który występuje również w wersji matowej. Jej trwałość wynosi od 7 do 8 lat w warunkach zewnętrznych, dlatego idealnie nadaje się do reklam umieszczanych na samochodach i innych środkach komunikacji. Warto również dodać, że w przypadku zastosowań wewnętrznych, jej czas eksploatacji jest praktycznie nieograniczony. Dodatkową zaletą folii jest to, że poddaje się delikatnemu formowaniu na lekko wypukłych powierzchniach. Rekomendowana jest ona przez specjalistów do stosowania tam, gdzie wymagana jest lepsza trwałość. Mowa tutaj o mocno eksploatowanych pojazdach, często wystawianych na działanie promieni UV.
Folia wylewana
Jest to bardziej zaawansowana metoda oklejania pojazdów. Folie wylewane charakteryzują się dużą plastycznością, dlatego idealnie sprawdzają się w przypadku oklejania pojazdów posiadających wgłębienia, wtłoczenia, czy zaokrąglenia. W dodatku można ją łatwo rozciągnąć i zaaplikować w trudno dostępnych miejscach. To sprawia, że najczęściej jest ona wykorzystywana do oklejenia całej powierzchni pojazdu. Siła klejenia w porównaniu do innych folii wykorzystywanych do oklejania pojazdów jest również niezwykle wysoka.
Przy aplikacji folii wylewanej należy koniecznie przestrzegać reżimów technologicznych, które poprzez obróbkę termiczną mają usnąć efekt pamięci folii. Oznacza to, że po odpowiednim wygrzaniu folii, ma ona zapamiętać swoje nowy kształty i pozostać w danej pozycji. Folia ta jest bardzo wytrzymała i nadaje się do długookresowej ekspozycji na działanie czynników zewnętrznych.
Folia OWV
Jest to folia transparentna one way vision, co oznacza, że tworzy ona efekt lustra weneckiego, czyli z zewnątrz widać tylko powierzchnię z nadrukowaną grafiką, natomiast z wewnątrz pojazdu kierowca widzi wszystko, tylko trochę ciemniej. Najczęściej naklejana jest ona na szybach samochodowych, tramwajach, czy autobusach. Struktura folii OWV podobna jest do plastra miodu, gdyż jej powierzchnia posiada perforację o różnym stopniu przepuszczalności światła. Proces nakładania folii powinno zaczynać się od demontażu zbędnych elementów pojazdu oraz dokładnym oczyszczeniu oklejanej powierzchni, np. przy użyciu środka do mycia okien, czy alkoholu izopropanolowego. Czysta, sucha i odtłuszczona powierzchnia sprawi, że klej będzie trzymał się mocniej i dłużej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana