Artykuł sponsorowany

Metody drukowania materiałów promocyjnych

Metody drukowania materiałów promocyjnych

Kalendarz, plakaty, wizytówki, ulotki, gadżety, gazetki reklamowe i inne materiały promocyjne to niezawodna reklama dla każdej firmy. Aby była skuteczna, estetyczna i przyciągająca uwagę, potrzebna jest do tego profesjonalna drukarnia. Dowiedz się, jakie metody drukowania materiałów promocyjnych sprawdzą się najlepiej – czy będzie to druk offsetowy, rolowy, cyfrowy, a może wielkoformatowy?

Materiały promocyjne – druk offsetowy i rolowy

Profesjonalna drukarnia w swojej ofercie ma różne metody druku. Bardzo często firmy wykorzystują druk wielkoformatowy m.in. do banerów i billboardów, ale korzystają także z druku offsetowego i rolowego, dzięki którym można wykonać wiele materiałów reklamowych. Najczęściej stosowany jest druk offsetowy – dzięki niemu stworzysz: kalendarz, plakaty, ulotki, gazetki reklamowe, broszury, papier firmowy, notesy, opakowania itp. Jest często wykorzystywany, gdyż z powodzeniem można go stosować przy średnich i wysokich nakładach. Zaletą tej metody drukowania jest duża możliwość operowania barwami, bogate uszlachetnianie wydruków oraz duża dowolność w wyborze formatu wydruku. Materiały promocyjne wykonywane przy pomocy druku offsetowego ze względu na szereg prac przygotowawczych wymagają jednak dłuższego czasu realizacji, co nie zdarza się np. podczas druku cyfrowego. Inną, często stosowaną metodą drukowania jest druk rolowy, który z kolei wybierany jest przy wysokich i bardzo wysokich nakładach. Drukarnia proponuje go zazwyczaj firmom, które mają wysokonakładowe zapotrzebowanie na plakaty, gazetki reklamowe, ulotki, katalogi i inne materiały reklamowe. Z tej metody drukowania korzysta wiele firm również ze względu na szybkość realizacji (metoda szybsza niż np. druk offsetowy) oraz atrakcyjną ceną (metoda tańsza od np. druku arkuszowego). Warto jednak podkreślić, że nie będzie to najlepszy wybór dla firm, które oczekują dużego wyboru rodzaju i gramatur papieru oraz formatów, których znacznie więcej oferuje druk offsetowy lub cyfrowy.

Mały nakład materiałów promocyjnych? Wybierz druk cyfrowy

Z kolei, jeśli chcesz wykonać plakaty, ulotki, wizytówki, kalendarz, nadruki na kopertach, gazetki reklamowe i inne materiały promocyjne np. w drukarni OferPress w Lublinie, to przy małych i bardzo małych nakładach polecany jest druk cyfrowy. Zaletami tej metody drukowania jest to, że nie wymaga prac przygotowawczych, przez co czas realizacji zlecenia jest krótki oraz możliwość personalizacji wydruków. Warto jednak podkreślić, że drukarnia wykorzystująca do realizacji zamówień druk cyfrowy, oferuje zazwyczaj wydruki o maksymalnym formacie 32450 mm.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.