Artykuł sponsorowany

Kursy języków obcych dla firm - korzyść dla pracownika i pracodawcy

Kursy języków obcych dla firm - korzyść dla pracownika i pracodawcy

Nauczyć się nowego, obcego języka w pracy? To prostsze niż myślisz! Dzięki kursom języków obcych dla firm, które podbijają rodzimy rynek szkoleń lingwistycznych, praca staje się miejscem nie tylko zarobkowania, robienia kariery czy zawodowego rozwoju lecz również dokształcania się. Oszczędność czasu, który musielibyśmy przeznaczyć na dojazd do szkoły językowej, to nie jedyna korzyść dla pracownika. Równie ważne są korzyści dla pracodawcy. Przekonaj się jakie.

Chociaż wciąż najbardziej popularnymi językami, wybieranymi na kursach lingwistycznych, pozostają angielski oraz niemiecki, coraz więcej zwolenników ma hiszpański, włoski oraz rosyjski i tylko od nas zależy, który z nich zaproponujemy naszym pracownikom w ramach kursów językowych. Aby przekonać się, jakie są potrzeby naszego personelu, warto wcześniej przeprowadzić ankietę. Być może okaże się, że wśród pracowników jest grupa chętnych do nauki bardziej egzotycznych języków, takich jak na przykład niderlandzki?

Korzyści dla pracownika

Możliwość nauki języka w miejscu pracy wiąże się z licznymi udogodnieniami dla pracowników. Po pierwsze, nie muszą oni tracić czasu na dojazdy do szkoły językowej. W firmie takie kursy odbywają się przed lub po rozpoczęciu pracy, co pozwala odpowiednio ułożyć sobie grafik. Ponadto, podczas kursów dedykowanych firmom, pracownik ma możliwość zapoznania się ze słownictwem związanym z zakresem jego pracy, co znacznie podnosi jego kwalifikacje. Nie musi również martwić się o materiały dydaktyczne, zakup podręczników do nauki etc. Szkoły językowe, mające w ofercie tego typu kursy, zapewniają niezbędne pomoce naukowe.
Pracownicy firm chwalą sobie możliwość dostosowania terminu oraz miejsca zajęć do ich indywidualnych potrzeb – wskazuje lektor ze szkoły języków obcych Cosmopolitan z Wrocławia – Najczęściej jest to siedziba firmy, chociaż zdarzają się bardziej nietypowe miejsca, jak na przykład kawiarnie.
Zaletą są także małe grupy. W zależności od wielkości firmy, wahają się od kilku do maksymalnie kilkunastu osób.

Nie tylko dla pracowników

Nie do przeceniania są korzyści dla pracodawcy, płynące z kursów języków obcych, które zorganizuje on w swojej firmie. Po pierwsze, zyska lepiej wykształconych pracowników, o wyższych kwalifikacjach. Umiejętności językowe, zdobyte przez nich w czasie kursu, przydadzą się w ich codziennej pracy i wypełnianiu obowiązków. Większość szkół językowych oferuje własne programy szkoleń, tematycznie związanych z branżą, w której działa dana firma, przez co podwładni staną się specjalistami w danej dziedzinie. Po drugie, firma, która proponuje kursy językowe, podnosi swój prestiż oraz renomę i jest lepiej postrzegana na rynku. Pracownicy bardziej będą cenić pracodawcę, który umożliwia im rozwój zawodowy oraz zdobywanie nowych kompetencji. A przecież każdy szef firmy wie, jak ważna jest opinia własnych podwładnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.