Kursy języków obcych dla firm - korzyść dla pracownika i pracodawcy
Nauczyć się nowego, obcego języka w pracy? To prostsze niż myślisz! Dzięki kursom języków obcych dla firm, które podbijają rodzimy rynek szkoleń lingwistycznych, praca staje się miejscem nie tylko zarobkowania, robienia kariery czy zawodowego rozwoju lecz również dokształcania się. Oszczędność czasu, który musielibyśmy przeznaczyć na dojazd do szkoły językowej, to nie jedyna korzyść dla pracownika. Równie ważne są korzyści dla pracodawcy. Przekonaj się jakie.
Chociaż wciąż najbardziej popularnymi językami, wybieranymi na kursach lingwistycznych, pozostają angielski oraz niemiecki, coraz więcej zwolenników ma hiszpański, włoski oraz rosyjski i tylko od nas zależy, który z nich zaproponujemy naszym pracownikom w ramach kursów językowych. Aby przekonać się, jakie są potrzeby naszego personelu, warto wcześniej przeprowadzić ankietę. Być może okaże się, że wśród pracowników jest grupa chętnych do nauki bardziej egzotycznych języków, takich jak na przykład niderlandzki?Korzyści dla pracownika
Możliwość nauki języka w miejscu pracy wiąże się z licznymi udogodnieniami dla pracowników. Po pierwsze, nie muszą oni tracić czasu na dojazdy do szkoły językowej. W firmie takie kursy odbywają się przed lub po rozpoczęciu pracy, co pozwala odpowiednio ułożyć sobie grafik. Ponadto, podczas kursów dedykowanych firmom, pracownik ma możliwość zapoznania się ze słownictwem związanym z zakresem jego pracy, co znacznie podnosi jego kwalifikacje. Nie musi również martwić się o materiały dydaktyczne, zakup podręczników do nauki etc. Szkoły językowe, mające w ofercie tego typu kursy, zapewniają niezbędne pomoce naukowe.Pracownicy firm chwalą sobie możliwość dostosowania terminu oraz miejsca zajęć do ich indywidualnych potrzeb – wskazuje lektor ze szkoły języków obcych Cosmopolitan z Wrocławia – Najczęściej jest to siedziba firmy, chociaż zdarzają się bardziej nietypowe miejsca, jak na przykład kawiarnie.Zaletą są także małe grupy. W zależności od wielkości firmy, wahają się od kilku do maksymalnie kilkunastu osób.
Nie tylko dla pracowników
Nie do przeceniania są korzyści dla pracodawcy, płynące z kursów języków obcych, które zorganizuje on w swojej firmie. Po pierwsze, zyska lepiej wykształconych pracowników, o wyższych kwalifikacjach. Umiejętności językowe, zdobyte przez nich w czasie kursu, przydadzą się w ich codziennej pracy i wypełnianiu obowiązków. Większość szkół językowych oferuje własne programy szkoleń, tematycznie związanych z branżą, w której działa dana firma, przez co podwładni staną się specjalistami w danej dziedzinie. Po drugie, firma, która proponuje kursy językowe, podnosi swój prestiż oraz renomę i jest lepiej postrzegana na rynku. Pracownicy bardziej będą cenić pracodawcę, który umożliwia im rozwój zawodowy oraz zdobywanie nowych kompetencji. A przecież każdy szef firmy wie, jak ważna jest opinia własnych podwładnych.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana