Artykuł sponsorowany

Które formy reklamy zewnętrznej uchodzą za najskuteczniejsze?

Które formy reklamy zewnętrznej uchodzą za najskuteczniejsze?

Co robisz, kiedy w przerwie ulubionego programu telewizyjnego puszczany jest blok reklamowy? Najpewniej przełączasz na inną stację lub wychodzisz na chwilę zająć się innymi sprawami. Filmiki reklamowe w sieci wyłączasz po 5 sekundach. Reklamy przerywają lub odwlekają to, na co chcesz patrzeć naprawdę. Inaczej jest z reklamą outdoorową. Na nią patrzysz mimowolnie i rejestrujesz przekaz na różnych poziomach świadomości. Oswajasz się z marką i zaczynasz ją kojarzyć z oglądanym przekazem.

Ekspert z firmy Medialny24 mówi: skuteczność reklamy outdoorowej zależy od umiejscowienia. Istotne, aby wybrać agencję marketingową, która dysponuje atrakcyjną przestrzenią na reklamę.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

To nie jest tak, że reklama w radio, telewizji i Internecie jest nieskuteczna. Każda forma reklamy daje efekt, bo pozwala Twojej marce zaistnieć w świadomości odbiorców. Ludzie działają w prosty sposób. Wybierają to, co znają, ponieważ wydaje im się to bliskie, a zakup znajomego produktu jest intuicyjnie mniej ryzykowny. Większość może niewiele wiedzieć o samej marce, ale jeśli jej logotyp wydaje się znajomy, to właśnie na nią zagłosują swoim portfelem. Reklama zewnętrzna pozwala nie tylko zaistnieć w świadomości odbiorców, ale i utrwala się w niej dzięki wielokrotnemu powtarzaniu. Reklama outdoorowa jest najbardziej rozpowszechnioną formą reklamy.  Rozumiemy przez nią wszelkie formy marketingowe, z którymi klient ma styczność poza domem. Mogą to być wielkopowierzchniowe billboardy, większe i mniejsze plakaty, banery, ulotki. Celem OOH (out-of-home) jest osiągnięcie jak najwyższej oglądalności w możliwie najkrótszym czasie. Pod tym względem najskuteczniejszą formą reklamy zewnętrznej są billboardy i plakaty.

Billboardy i plakaty najskuteczniejszą formą reklamy outdoorowej

Billboardy to reklamy wielkopowierzchniowe lokowane najczęściej przy ruchliwych ciągach komunikacyjnych. A także przy miejscach często uczęszczanych – np. kościołach i centrach handlowych. Wszędzie tam, gdzie codziennie przewija się masa ludzi. Warto w tym momencie wspomnieć o tym, że billboardy jako reklama zewnętrzna pracują dla Ciebie 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Często te same osoby wielokrotnie przechodzą obok billboardu z Twoją reklamą. Czy to źle? Skądże znowu. Reklama powinna zapadać w pamięć. Niektóre marki mają silną identyfikację wizualną i rozpoznasz je np. po użytym zestawie kolorów, chociaż jeszcze nie widzisz logo. Jest to możliwe, dzięki wielokrotnym dobrze skomponowanym przekazie reklamowym. Innym skutecznym rodzajem reklamy zewnętrznej są plakaty. Z reguły mniejsze i lokowane na innej wysokości niż billboardy. Dobrze umiejscowiony plakat może zdziałać cuda. Najlepsze poczekalnie, centra handlowe i miejsca związane tematycznie z przekazem reklamowym (reklama z produktami dla dzieci blisko bawialni). Billboardy i plakaty pozwalają dotrzeć do masy odbiorców, a kampania jest o wiele tańsza niż emisja spotów w telewizji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.