Które formy reklamy zewnętrznej uchodzą za najskuteczniejsze?
Co robisz, kiedy w przerwie ulubionego programu telewizyjnego puszczany jest blok reklamowy? Najpewniej przełączasz na inną stację lub wychodzisz na chwilę zająć się innymi sprawami. Filmiki reklamowe w sieci wyłączasz po 5 sekundach. Reklamy przerywają lub odwlekają to, na co chcesz patrzeć naprawdę. Inaczej jest z reklamą outdoorową. Na nią patrzysz mimowolnie i rejestrujesz przekaz na różnych poziomach świadomości. Oswajasz się z marką i zaczynasz ją kojarzyć z oglądanym przekazem.
Ekspert z firmy Medialny24 mówi: skuteczność reklamy outdoorowej zależy od umiejscowienia. Istotne, aby wybrać agencję marketingową, która dysponuje atrakcyjną przestrzenią na reklamę.
Rodzaje reklamy zewnętrznej
To nie jest tak, że reklama w radio, telewizji i Internecie jest nieskuteczna. Każda forma reklamy daje efekt, bo pozwala Twojej marce zaistnieć w świadomości odbiorców. Ludzie działają w prosty sposób. Wybierają to, co znają, ponieważ wydaje im się to bliskie, a zakup znajomego produktu jest intuicyjnie mniej ryzykowny. Większość może niewiele wiedzieć o samej marce, ale jeśli jej logotyp wydaje się znajomy, to właśnie na nią zagłosują swoim portfelem. Reklama zewnętrzna pozwala nie tylko zaistnieć w świadomości odbiorców, ale i utrwala się w niej dzięki wielokrotnemu powtarzaniu. Reklama outdoorowa jest najbardziej rozpowszechnioną formą reklamy. Rozumiemy przez nią wszelkie formy marketingowe, z którymi klient ma styczność poza domem. Mogą to być wielkopowierzchniowe billboardy, większe i mniejsze plakaty, banery, ulotki. Celem OOH (out-of-home) jest osiągnięcie jak najwyższej oglądalności w możliwie najkrótszym czasie. Pod tym względem najskuteczniejszą formą reklamy zewnętrznej są billboardy i plakaty.
Billboardy i plakaty najskuteczniejszą formą reklamy outdoorowej
Billboardy to reklamy wielkopowierzchniowe lokowane najczęściej przy ruchliwych ciągach komunikacyjnych. A także przy miejscach często uczęszczanych – np. kościołach i centrach handlowych. Wszędzie tam, gdzie codziennie przewija się masa ludzi. Warto w tym momencie wspomnieć o tym, że billboardy jako reklama zewnętrzna pracują dla Ciebie 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Często te same osoby wielokrotnie przechodzą obok billboardu z Twoją reklamą. Czy to źle? Skądże znowu. Reklama powinna zapadać w pamięć. Niektóre marki mają silną identyfikację wizualną i rozpoznasz je np. po użytym zestawie kolorów, chociaż jeszcze nie widzisz logo. Jest to możliwe, dzięki wielokrotnym dobrze skomponowanym przekazie reklamowym. Innym skutecznym rodzajem reklamy zewnętrznej są plakaty. Z reguły mniejsze i lokowane na innej wysokości niż billboardy. Dobrze umiejscowiony plakat może zdziałać cuda. Najlepsze poczekalnie, centra handlowe i miejsca związane tematycznie z przekazem reklamowym (reklama z produktami dla dzieci blisko bawialni). Billboardy i plakaty pozwalają dotrzeć do masy odbiorców, a kampania jest o wiele tańsza niż emisja spotów w telewizji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana