Artykuł sponsorowany

Kiedy trzeba się zastanowić nad zmianą biura rachunkowego?

Kiedy trzeba się zastanowić nad zmianą biura rachunkowego?

Prowadzenie księgowości własnej firmy nie musi spędzać nam snu z powiek. Możemy skorzystać z usług profesjonalnych biur księgowych, które będą zajmować się naszymi rachunkami. Nie każdy jest ekspertem w dziedzinie podatków, dlatego lepiej jest zlecić usługi ekspertom posiadającym wiedzę i doświadczenie w tym temacie. Czasami jednak powinniśmy zastanowić się nad zmianą dotychczasowego biura rachunkowego. Kiedy jest to konieczne?

Nieprawidłowości popełniane przez pracowników biura

Powierzając sprawy rachunkowości swojej firmy księgowym, liczymy na fachowe wykonywanie świadczonych przez nich usług. Chcemy uniknąć błędów oraz nieprawidłowości - i to jest główny powód, dla którego nie zajmujemy się dokumentacją księgową samodzielnie. Nie posiadamy na tyle dużo informacji, które pozwoliłyby nam orientować się w zawiłych zagadnieniach, pilnować terminów i dostarczać do Urzędu Skarbowego niezbędne dokumenty. Kiedy jednak księgowi zaczynają popełniać coraz więcej pomyłek, zaczynamy zastanawiać się nad sensem dalszej współpracy. Biuro rachunkowe powinno dbać o nasze interesy w kwestiach finansów, a nie narażać naszą działalność na dodatkowe koszty.

Brak nowoczesnych rozwiązań

Nad zmianą biura rachunkowego powinniśmy się zastanowić również w sytuacji, gdy biuro nie korzysta z nowoczesnych rozwiązań i oprogramowania, które znacznie ułatwia wzajemną współpracę. Cyfrowa księgowość zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów w prowadzonych rozliczeniach, ułatwia przesyłanie dokumentów i odpowiada potrzebom różnych odbiorców. Gwarantuje możliwość wykonywania szeregu usług, w tym księgowania transakcji, przygotowywania sprawozdań finansowych czy wyliczanie kosztów. Księgowi sprawnie wykonują zlecone im zadania, a my mamy pewność, że wszystko jest zrobione, jak trzeba.

Brak inicjatyw optymalizujących prowadzenie działalności

Minusem biura rachunkowego jest także brak proponowania nowych pomysłów i inicjatyw, które mogłyby zoptymalizować prowadzenie naszej działalności. Księgowi powinni cały czas wychodzić z nowymi, lepszymi rozwiązaniami, które usprawniają prowadzenie dokumentacji rachunkowej i ograniczają koszty, które muszą ponosić ich klienci.

Brak nowych koncepcji prowadzi do zastojów, a zastój to najgorszy wróg każdej firmy – komentuje nasz rozmówca z biura rachunkowego Abacus w Warszawie.

Nie trzymanie się terminów

Na niekorzyść biura, z którym dotychczas współpracowaliśmy wpływa ponadto nie trzymanie się ustalonych terminów. Jeśli wyznaczyliśmy harmonogram działań, księgowi powinni się go trzymać i wykonywać rozliczenia zgodnie ze wspólnymi ustaleniami. Opóźnienia mogą stać się dużą przeszkodą, szczególnie kiedy do określonego dnia miesiąca mieliśmy dostarczyć do urzędu dokumenty. Na rynku działa wiele firm księgowych, które świadczą swoje usługi w pełni profesjonalnie. Korzystajmy z oferty ekspertów, a rachunkowość naszej działalności będzie prowadzona w pełni profesjonalnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.