Artykuł sponsorowany

KAMAZ coraz bardziej konkurencyjny na rynku samochodów ciężarowych

KAMAZ coraz bardziej konkurencyjny na rynku samochodów ciężarowych

Marka Kamaz to prawdziwa legenda rosyjskiej motoryzacji, która przez długi czas cieszyła się w Polsce ogromną popularnością. Produkowane przez nią pojazdy były powszechnie wykorzystywane między innymi w branży budowlanej i dostawczej. Obecnie Kamaz przeżywa swój renesans i coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku motoryzacyjnym. Jak wyglądał dla marki rok 2016 i jak prezentują się jej plany na przyszłość?

Podsumowanie roku 2016

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Kamaz Polska, część spółki Autobagi Polska, sprzedaż aut marki Kamaz na polskim rynku w minionym roku przedstawia się następująco:
  • Ogółem sprzedano 82 pojazdy w kilku odmianach
  • Sprzedano 26 sztuk wywrotek: 24 sztuki typu 65115 6x4 i 6520 6x5, a także 2 sztuki typu 6540 8x4
  • Żurawi samojezdnych na podwoziach kołowych sprzedano 12 sztuk, z czego 10 sztuk to 25-tonowe żurawie na podwoziu typu 43118 6x6, zaś 2 sztuki to 16-tonowe żurawie na podwoziu typu 53605 4x2
  • Wozy straży pożarnej – ogółem 12 sztuk w dwóch wariantach ratowniczo-gaśniczych: 10 wozów należących do typu GBA na podwoziu 4x4 ze zbiornikiem na wodę o pojemności 2500 litrów oraz 2 wozy typu GCBA na podwoziu 6x6 ze zbiornikiem wodnym o pojemności 5500 litrów
  • Wiertnice – 2 pojazdy na podwoziu typu 43118 6x6
  • Wywrotni z żurawiem HDS – 5 sztuk, z czego 4 sztuki na podwoziu 53605 4x2 i 1 sztuka na podwoziu 65115 6x4
  • Izoterma – 1 sztuka na podwoziu typu 4326-550
  • Podwozia bez zabudów – 16 sztuk, z czego 12 sztuk 6x4 i 4 sztuki 4x4
  • Hakowy system załadowczy – 5 sztuk, w tym 4 sztuki na podwoziach 6x4 typów 65115 i 6520 oraz 1 sztuka na podwoziu typu 53605 4x2
  • Komunalna zabudowa asenizacyjna – 4 sztuki na podwozach typu 53605 4x2 i 65115 6x4
Mimo, że ilościowo jest to gorszy wynik w porównaniu do roku 2015, kiedy sprzedano 83 pojazdy marki Kamaz, to ze względu na specjalny charakter zabudowy pojazdów sprzedanych w ostatnim okresie, przedsiębiorstwo osiągnęło wzrost obrotów o 4%

Plany na przyszłość

Mając świadomość zmieniając się trendów rynkowych Kamaz Polska przygotowuje się do poszerzenia swoich usług, w celu dostosowania ich do oczekiwań klientów. Jedną z rozważanych zmian jest wprowadzenie do oferty usługi wynajmu taboru, która w ostatnich latach zyskuje bardzo dużą popularność. Należy jednak pamiętać, że zazwyczaj opcja ta proponowana jest w odniesieniu do najpopularniejszych wariantów pojazdów, podczas gdy w przypadku pojazdów specjalistycznych, których produkcja jest domeną marki Kamaz, tendencja ta nie jest aż tak wyraźna.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.