Artykuł sponsorowany

Jakie są typy form do termoformowania?

Jakie są typy form do termoformowania?

Produkcja wyrobów z tworzyw sztucznych poprzez ich odpowiednie formowanie jest jedną z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych metod produkcji. W tym celu wykorzystuje się proces termoformowania, który polega na podgrzewaniu wybranego tworzywa, a następnie nadawaniu mu określonego kształtu. W poniższym artykule sprawdzamy, jakie typy form do termoformowania są obecnie dostępne i na czym polega cały proces.

Rodzaje form do termoformowania

Termoformowanie jest metodą, dzięki której przy użyciu tworzyw sztucznych można wyprodukować określone wyroby. W tym celu wykorzystuje się specjalne formy, dzięki którym można nadać ostateczny kształt tworzywu. Podstawowymi rodzajami form są formy pełne i laminowane.

Formy pełne są najczęściej wykonywane z kompozycji poliuretanowych i wykorzystuje się je do produkcji elementów wypukłych. Niekiedy formy te mogą być również wykonywane z żywicy epoksydowej, która wyróżnia się dobrymi właściwościami mechanicznymi i równie wysoką odpornością na podwyższone temperatury. Ich zaletą jest także szybki czas produkcji danego wyrobu.

Kolejnym rodzajem form do termoformowania są formy laminowane, które dodatkowo są pokryte specjalnym produktem zabezpieczającym laminat. Sprawia to, że formy laminowane cechują się bardzo wysoką trwałością. Ponadto mogą mieć one dużo wgłębień i elementów wklęsłych, co sprawia, że mogą one przybierać różnorodne kształty. Jedną z firm, która zajmuje się budową i projektowaniem form na urządzenia termoformujące, jest firma THERMO-TOOLS.

Jak wygląda proces termoformowania?

Proces termoformowania wymaga użycia specjalnych form, a także materiałów, z których powstaną określone wyroby. W tym celu używa się tworzyw termoplastycznych, folii, czy też płyt, które pod wpływem wysokiej temperatury robią się mocno elastyczne.

Na samym początku wybrany materiał umieszcza się w specjalnym piecu i podgrzewa  w wysokiej temperaturze. Wówczas staje się on podatny na formowane i po włożeniu do wybranej formy termoformującej może przybrać dowolny kształt.

Co ciekawe, produkty wytworzone w procesie termoformowania mogą mieć ogromny szereg zastosowań. Tę metodę często wykorzystuje się do produkcji: kubków i talerzyków, opakowań chemicznych, obudów maszyn, czy też produktów medycznych. Ponadto termoformowanie ma wiele zalet. Wiąże się ono z niskimi kosztami produkcyjnymi i wysoką wydajnością, a dodatkowo pozwala w krótki czasie uzyskać dużą ilość produktów i dowolnej grubości. Co więcej, umożliwia na wielokrotne wykorzystanie formy termoformującej i surowca użytego podczas produkcji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.