Artykuł sponsorowany

Jakie druki warto oprawiać?

Jakie druki warto oprawiać?

Oprawa druków to proces, podczas którego wzmacnia się trwałość np. powieszonej instrukcji, fotografii czy dyplomu. Podobny „zabieg” poprawia też walory estetyczne dowolnej instalacji, dlatego warto zabezpieczyć swój projekt w opisywany sposób, a najlepiej – zlecić takie zadanie profesjonalnej firmie. Jakie druki w szczególności zasługują jednak na oprawę?

Ramy, jakie obejmują rodzinne zdjęcie czy pamiątkowy obraz, powinny stanowić uzupełnienie, a nie przytłaczać całą „ekspozycję”. Najlepiej, aby wszystko, co znajduje się na wybranej części ściany, stanowiło harmonijną, estetyczną kompozycję, a nie dziwny „misz-masz”. Warto także zadbać o to, aby oprawa druków była dostosowana do ich treści – inaczej „ubiera się” dzieła sztuki, a inaczej – artykuł z gazety. Poleca się również wykonanie oprawy przez profesjonalistę, ponieważ sklepowe ramki nie są w stanie zapewnić równie efektownego wykończenia.

Oprawa druków – dlaczego warto? 

Opisywana forma zabezpieczenia jest dobrym sposobem na utrwalenie rodzinnych pamiątek. Chodzi tutaj przede wszystkim o starsze, blednące już listy, wycinki z gazet (wspominające np. o konkursie wygranym przez córkę) albo paragon z salonu sukni ślubnych. Oprawa druków to jednak nie tylko ochrona dla pisma, ale także narzędzie wykorzystywane w aranżacji wnętrz. Podobna instalacja pozwala na estetyczną ekspozycję swojej kolekcji „wspomnień”, a zarazem wzbogaca wnętrze przez ładne ramy (polecane np. w poznańskiej Pracowni Oprawy Obrazów).

Proponowana „usługa” jest kierowana zarówno do klientów prywatnych, jak i firm. Wizerunek danego przedsiębiorstwa staje się o wiele bardziej pozytywny, jeżeli na ścianach zakładu (m.in. fryzjerskiego, kosmetycznego czy cukierniczego) widnieją stosowne certyfikaty. Wywieszenie np. dokumentów, które potwierdzają uprawnienia, zwiększa wiarygodność rzemieślnika. W podobny sposób można również przygotować odznaczenia z wygranych plebiscytów. Oprawa druków w Poznaniu jest szczególnie popularna właśnie w „salonach piękności”.

Oprawa druków – instytucje kultury 

Istnieje jeszcze jedna grupa „pism”, które warto zabezpieczyć odpowiednią ramą. To wszelkie treści historyczne i kolekcjonerskie, jakie znajdują się w muzeach oraz centrach kultury. Warto też „przystroić” opisy zamieszczone obok dzieł sztuki (zawierające np. tytuł instalacji). Oprawa druków sprawi, że przy obrazie nie będzie wisieć zwykła karteczka, a profesjonalnie zrobiony „podpis”. Podobny zabieg sprawdzi się także w przypadku bibliotek, gdzie można zawiesić spis poruszanych tematyk w danym rzędzie regałów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.