Artykuł sponsorowany

Jaki papier nadaje się do druku cyfrowego?

Jaki papier nadaje się do druku cyfrowego?

Wśród wielu technik druku dostępnych na rynku coraz większą popularność, w ostatnich kilkunastu latach, zyskuje druk cyfrowy. Technika ta pozwala na szybkie wydrukowanie pracy bezpośrednio z pliku graficznego bez konieczności przygotowania kosztownych i pracochłonnych form drukowych. Ponadto pozwala na wykonanie wydruku w bardzo krótkim czasie i jest najczęściej wybierana przy niskonakładowych projektach.

Ciągły rozwój druku cyfrowego sprawia, że jego jakość może być porównywana z drukiem offsetowym a szybkość druku nowoczesnych maszyn drukujących nieznacznie ustępuje maszynom offsetowym. W każdej technice druku znajdziemy bardziej lub mniej podatne podłoża do zadruku. W przypadku druku cyfrowego jest podobnie. Jaki papier wykorzystuje się do druku cyfrowego? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tekście.

Papier do druku cyfrowego

Nowoczesne maszyny cyfrowe, zarówno tonerowe jak i atramentowe, pozwalają na wykorzystanie bardzo szerokiego zakresu podłoży. Można tutaj użyć papierów powlekanych i niepowlekanych o różnym stopniu wykończenia powierzchni – od bardzo gładkich po papiery tłoczone. Tylko właściwy i świadomy dobór papieru pozwala na uzyskanie odbitki o bardzo wysokiej jakości. Dlatego też część podłoży jest specjalnie modyfikowana pod względem surowcowym i dedykowana do druku cyfrowego zapewniając doskonałe odwzorowanie kolorów i bardzo dobrą stabilność wymiarową. Wśród  materiałów do druku cyfrowego znaleźć można między innymi papiery satynowane, kredowane w wersji dedykowanej do druku tonerowego, a także materiały samoprzylepne oraz folie poliestrowe i papiery syntetyczne.

Niewątpliwym plusem druku cyfrowego jest możliwość zastosowania papierów ozdobnych, które znajdują szerokie zastosowanie w druku zaproszeń, kart okolicznościowych, voucherów, wizytówek, etykiet, kart menu itp. W ostatnim czasie wprowadzono możliwość druku białym kolorem a najnowsze rozwiązania pozwalają również na zadruk złotem lub srebrem. Pozwala to wykorzystać papiery barwione w masie w ciemniejszych odcieniach, dotychczas zarezerwowane dla sitodruku i druku offsetowego. Co więcej, biel uzyskana z druku tonerowego wykazuje większe krycie w porównaniu z drukiem offsetowym, dzięki czemu barwa podłoża nie przebija przez nadrukowany tekst.

Co jeszcze warto wiedzieć o materiałach do druku cyfrowego?

Dodatkową zaletą stosowania druku cyfrowego jest możliwość zadruku gotowych kopert. Dzięki drukowaniu „na żądanie” możliwe jest drukowanie personalizacji, co jest nieosiągalne w technikach wysokonakładowych. Maszyny cyfrowe doskonale radzą sobie z kopertami ozdobnymi, a nawet z kopertami z kalki. Druk bielą lub kolorem na takich kopertach niewątpliwie wyróżnia całą papeterię i zwiększa możliwości wykorzystania papierów ozdobnych. Producenci maszyn cyfrowych oraz producenci papieru zdają sobie sprawę z tego, że przyszłość druku należeć będzie do druku cyfrowego. Dlatego też najszybszy rozwój obserwuje się w grupie materiałów do druku cyfrowego a hurtownie papierów stale powiększają swoją ofertę, aby zagwarantować swoim odbiorcom jak najlepsze efekty w druku tą techniką.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.