Jak zorganizować udaną podróż służbową
Udana podróż służbowa pomaga pracownikom podnosić swoje kwalifikacje, integruje zespół i zwiększa poczucie identyfikacji z firmą. Dlatego to ważne, żeby ją dobrze zaplanować. W przeciwnym razie przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Co zatem warto wziąć pod uwagę? Jak zorganizować udaną podróż służbową? I od czego zależy czy pracownicy będą ją tak oceniać?
Jak dobrze zorganizować podróż służbową?
Organizowanie podróży służbowej można podzielić na kilka podstawowych kroków. Są to:
- Wybór lokalizacji – określ, w jaki region się wybierzecie. Czym się kierować? Zazwyczaj szuka się miejsc, które sprzyjają rekreacji po godzinach pracy. Na przykład wyjazd w nadmorskie okolice będzie rozsądny latem, ale zimą niewiele jest tam do zobaczenia, więc wtedy lepiej wybrać się gdzie indziej.
- Zarezerwowanie kwater i wyżywienia – kolejny ważny krok, to wyszukanie odpowiedniego miejsca i zarezerwowanie kwater razem z wyżywieniem. Co brać pod uwagę? Na pewno to czy jest tam dobry dojazd i czy w danym obiekcie znajdują się sale na szkolenia oraz na imprezy integracyjne. Ważne jest też, by pracownicy mieli w pokojach dostęp do sieci Wi-Fi. Warto sprawdzić opinie o hotelu, o jakości wyżywienia i obsługi. To elementy, które silnie wpływają na to, jak pracownicy oceniają jakość wyjazdu służbowego.
- Organizacja transportu – tutaj najlepiej jest się kierować tym, jak bardzo potrzebny będzie transport także na miejscu (np. w razie wycieczek) oraz ceną i wygodą. Czasem lepiej sprawdzą się samochody osobowe, kiedy indziej autokar, pociąg albo nawet samolot.
- Przygotowanie szczegółowego planu dla pracowników – plan podróży powstaje zwykle na początku i to on pomaga wybrać lokalizację i kwaterę. Dobrze jest jednak zadbać o to, żeby każdy pracownik otrzymał taki plan jeszcze przed wyjazdem. Taka informacja pomoże wszystkim już od pierwszego dnia punktualnie stawiać się na szkoleniach, konferencjach czy spotkaniach i zapobiegnie nieporozumieniom.
Udana podróż służbowa w oczach pracowników
Udana podróż służbowa może oznaczać co innego dla pracodawcy i co innego dla pracowników. A co oni uważają za ważne? Kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniego miejsca noclegowego. Powinno oferować wygodne pokoje i smaczne jedzenie jak na przykład Zajazd Jonatan. Dzięki temu uczestnicy mogą miło spędzać czas wolny – nawet jeśli zdecydują się opuścić część zaplanowanych atrakcji.
Znaczenie ma także okolica. Im ładniejsza i ciekawsza, tym lepiej. Doświadczenie pokazuje, że bardzo ważne jest rozsądne podzielenie czasu na sprawy zawodowe i towarzyskie. Równowaga jest niezbędna, żeby wszyscy dobrze się czuli. Branie pod uwagę tych czynników pomoże każdemu zorganizować udaną podróż służbową.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana