Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować przewozy pracownicze?

Jak zorganizować przewozy pracownicze?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wybór przewozów dla pracowników. Korzystają z niego zarówno osoby, które zatrudniają ludzi do pracy sezonowej za granicą, jak i pracodawcy, których zadaniem jest zapewnienie transportu pracownikom do tymczasowego miejsca pracy, oddalonego od miasta. Pomimo tego, iż takie rozwiązanie nie jest obowiązkiem pracodawcy, może przynieść określone korzyści. Udogodnienie związane z transportem, zaoferowane pracownikom, może podnieść ich zaangażowanie w miejscu pracy oraz respekt w stosunku do pracodawcy. Takie rozwiązanie jest korzystne również w przypadku, kiedy pracownicy muszą razem dojechać na szkolenie lub konferencję. Jakie są najlepsze sposoby zorganizowania przewozu?

Długoterminowe wynajęcie busa

Na wybór transportu ogromny wpływ ma standard pojazdów zaoferowanych przez daną firmę. Wynajem busa jest obecnie najpopularniejszą formą zapewniania transportu pracownikom. To rozwiązanie jest bardzo atrakcyjne pod względem podatkowym, a także pozwala na zachowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa. Dzięki temu, iż czas umowy związanej z wynajmem ma duży wpływ na cenę usługi, ostateczne koszty mogą zostać obniżone.  

Bardzo często firmom zależy również na tym, aby busy przewożące pracowników miały klimatyzację latem oraz były ogrzewane zimą. Jeżeli podróż do miejsca pracy trwa na przykład ponad godzinę, ważne jest także, aby każdy z pracowników miał miejsce siedzące.  

Korzyści wynikające z przewozów pracowniczych

Jedną z największych zalet zorganizowania przewozu przez pracodawcę jest zapewnienie komfortu pracownikom.

Jak mówi jeden z pracowników firmy PRZEWOZY KRAJOWE I ZAGRANICZNE ANDRZEJ BERLIŃSKI, świadczącej usługi związane z wynajmem autokarów i przewozami autokarowymi: Kiedy pracownicy nie będą musieli sami martwić się o dojazd do znacznie oddalonego miejsca pracy, dotrą na miejsce bardziej wypoczęci i zmotywowani do działania. Będą także bardziej wydajni i skoncentrowani na pracy. Zapewniony przewóz pracowniczy jest także bardziej opłacalny, niż dojazdy pracowników komunikacją publiczną lub prywatnymi samochodami.

Kiedy podjąć decyzję o wyborze przewozu pracowniczego?

Jeżeli firma znajduje się na obrzeżach miasta lub poza miastem, wielu pracowników może mieć problem z dotarciem do miejsca pracy. Dzieje się tak zwłaszcza w sytuacji, gdy pracownicy nie posiadają auta i muszą korzystać z komunikacji publicznej. Utrudnieniem jest wtedy również praca na nocne zmiany, kiedy komunikacja kursuje bardzo rzadko. Taka sytuacja powoduje, iż firma może stracić dobrych i doświadczonych pracowników. W takim przypadku decyzja o wyborze dowozu pracowników do miejsca pracy będzie najlepszym rozwiązaniem.

Organizacja przewozów dla pracowników może okazać się korzystna zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawców. Najpopularniejszą formą transportu pracowniczego w przypadku niewielkiej liczby pracowników będzie bus, natomiast w przypadku wielu pracowników – autokar.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.