Jak zorganizować niezapomniane wesele? Krótki poradnik
Wesele jest niezapomnianym wydarzeniem. Jego organizacja pochłania wiele czasu, uwagi i emocji. Najlepiej zaplanować całe przyjęcie z wyprzedzeniem, aby nie doszło do nieprzewidzianych, nieprzyjemnych niespodzianek. Jak zaplanować wesele? Na jakie kwestie organizacyjne warto zwrócić uwagę? Odpowiedź znajduje się w artykule.
Ślub kościelny czy cywilny?
Nowożeńcy muszą głęboko zastanowić się nad rodzajem ślubu – kościelnym, cywilnym, a może humanistycznym? Na ślubie cywilnym mocy prawnej nadaje odpowiedni urzędnik.
Lokalizacja sali weselnej
Dom weselny może być ulokowany w ustronnym miejscu lub w centrum miasta - blisko kościoła lub urzędu stanu cywilnego. Jeśli wesele odbędzie się gdzieś na obrzeżach miasta czy wioski warto pomyśleć o dogodnych środkach transportu dla gości (nie wszyscy mogą dysponować samochodami).
Jakim budżetem dysponują nowożeńcy?
Przyszli małżonkowie muszą określić budżet, jaki przeznaczą na organizację ślubu i wesela. Można zaangażować rodzinę i innych bliskich, którzy pomogą im finansowo. Domy weselne proponują różne kwoty, które zwykle mieszczą się w zakresie kilku lub kilkunastu tysięcy za uroczystość. Wiele zależy od lokalizacji, wyposażenia, popularności danego miejsca.
Liczba gości weselnych
Nowożeńcy muszą ustalić również dokładną liczbę gości. Dla niektórych wesele jest uroczystością czysto rodzinną, a inni wolą zaprosić wszystkich przyjaciół na wydarzenie. Należy także poinformować dany dom weselny o rozmieszczeniu liczby gości i ewentualnych zmianach. Nie powinno się umieszczać obok siebie bliskich, którzy nie przepadają ze sobą. Pomoże to uniknąć niepotrzebnych kłótni i konfliktów.
Wyposażenie i wygląd sali weselnej
Przed wyborem sali weselnej powinno się zwrócić uwagę na jej rozmiary, wygląd i wyposażenie. Ważna jest obsługa i menu weselne. Jeżeli cena za wynajęcie obiektu jest zbyt duża, warto pomyśleć nad rezerwacją miejsca poza letnim sezonem, w datach sąsiadujących z dniem wolnym od pracy (niedziela, piątek). Pozwoli to zaoszczędzić wiele pieniędzy.
Progres Event & Conference, zlokalizowany w Gdańsku, jest doskonałym miejscem na organizację niezapomnianego wesela. Obiekt oferuje salę bankietową Progres, umieszczoną w zabytkowej bryle. Atutem tego miejsca jest dogodna lokalizacja, parkingi, baza noclegowa. Łatwo dojechać tu komunikacją miejską lub samochodem, co będzie ułatwieniem dla gości weselnych. Menu składa się z doskonałych dań, powstałych z wysokiej jakości produktów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana