Artykuł sponsorowany

Jak znaleźć dobrego doradcę podatkowego?

Jak znaleźć dobrego doradcę podatkowego?

Szukając doradcy podatkowego, który pomoże ci zadbać o optymalizację i zarządzanie ryzykiem w twojej firmie, warto upewnić się co do jego profesjonalizmu. Przyjrzyjmy się najważniejszym kwestiom dotyczącym wyboru dobrego doradcy podatkowego.

Kłopotliwe podatki w firmie

Szczegółowa znajomość zagadnień związanych z księgowością oraz prawa podatkowego, które dodatkowo bardzo często się zmienia, jest dla większości przedsiębiorców po prostu niemożliwa – zauważa nasz rozmówca z Kancelarii Doradztwa Podatkowego Pukaluk. Najważniejszym zadaniem firmy powinna być realizacja celów biznesowych, a tymczasem szacuje się, że przeciętny polski przedsiębiorca poświęca sprawom podatkowym niemal 300 godzin w ciągu roku!
Choć obowiązek rzetelnego prowadzenia finansów i poprawnego rozliczania się z US dotyczy każdej działalności gospodarczej, jest to szczególnie uciążliwe dla niewielkich przedsiębiorstw, które nie posiadają rozbudowanych działów księgowych. Zatem aby mieć pewność, że w do twoich rozliczeń nie wkradł się żaden błąd, a także w celu przeprowadzenia ze zgodnej z prawem optymalizacji podatkowej, warto zaangażować ekspertów. Jak upewnić się, że mamy do czynienia z profesjonalistą?

Uprawnienia doradcy podatkowego

Decydując się na współpracę z doradcą podatkowym musimy upewnić się, że posiada on wpis do Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Weryfikacja pod tym kątem jest bardzo prosta – wystarczy wpisać nazwisko interesującego nas doradcy w wyszukiwarce na stronie KIDP. Jeżeli system zwróci numer wpisu tego doradcy, możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z osobą kompetentną i posiadającą wszystkie niezbędne do wykonywania zawodu umiejętności i uprawnienia.

Zakres usług dorady podatkowego

Zwracając się o pomoc do kancelarii podatkowej powinieneś upewnić się, że zatrudnia ona ekspertów wyspecjalizowanych w zakresie interesujących cię usług, szczególnie jeśli profil twojej działalności odbiega w jakiś sposób od najpopularniejszych form działalności. W praktyce oznacza to, że jeśli np. prowadzisz działalność międzynarodową, musisz szukać doradcy, który ma doświadczenie w takiej obsłudze klientów i będzie pewnie oraz swobodnie poruszał się w tej dziedzinie.

Wykształcenie i doświadczenie doradcy podatkowego

W sprawach tak newralgicznych jak podatki, warto rozglądać się za osobami z bogatym doświadczeniem zawodowym. Dobry doradca podatkowy powinien posiadać nie tylko wyższe wykształcenie, ale także wykazywać się aktywnością w zdobywaniu nowej wiedzy i umiejętności. O profesjonalizmie i zaangażowaniu w sprawy związane z działalnością w obszarze finansów z pewnością świadczy także przynależność do zrzeszeń i organizacji zawodowych, jak np. Association of Chartered Certified Accountants.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.