Artykuł sponsorowany

Jak zmienił się rynek turystyczny w dobie koronawirusa?

Jak zmienił się rynek turystyczny w dobie koronawirusa?

Pandemia COVID-19 wywróciła życie niejednej osoby do góry nogami. Ograniczenia dotyczące przemieszczania się spowodowały ogromny spadek liczby turystów w miejscach wcześniej chętnie przez nich odwiedzanych. Wiele osób zastanawia się, czy podróżowanie podczas epidemii koronawirusa jest możliwe? W tym artykule podpowiemy, o czym warto pamiętać, przygotowując się do sezonu urlopowego oraz jak wygląda podróżowanie w dzisiejszych czasach.

Jak wygląda podróżowanie podczas pandemii COVID-19? 

Lista krajów europejskich, które zapraszają turystów, stale się zmienia. Planując podróż w dobie pandemii, na samym początku warto sprawdzić, jakie obostrzenia panują w danym regionie. Najbezpieczniejszym środkiem transportu podczas epidemii koronawirusa jest samochód. Decydując się na taki rodzaj komunikacji, unikniecie dużych skupisk ludzi. Natomiast jeśli nie lubicie podróżować autem, warto skorzystać z oferty linii lotniczych. Podczas lotu w dobie pandemii COVID-19 obowiązkiem jest noszenie maseczki oraz zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego. Wiele miejsc wymaga zrobienia testu minimum 72 godziny przed wylotem.  Niestety wiąże się to z dodatkowym kosztem oraz ryzykiem. W sytuacji, gdy wynik testu okaże się pozytywny, musicie odbyć kwarantannę. Dlatego warto przed wyjazdem wykupić ubezpieczenie kosztów leczenia bądź na wypadek rezygnacji z biletu lotniczego. Dobrym przykładem może być Agencja Turystyczna ITA w Białymstoku, która w trosce o swoich klientów oferuje taki rodzaj ochrony.

Zalety podróżowania z biurem podróży w dobie epidemii 

Wiele osób zastanawia się, czy zorganizować wycieczkę na własną rękę, czy skorzystać z oferty biura podróży. Pandemia COVID-19 spowodowała, że plany dotyczące wyjazdu za granicę mogą się diametralnie zmienić przez wprowadzane w różnych krajach obostrzenia. Pracownicy biura podróży, będący agentami turystycznymi, w porozumieniami z touroperatorem, w imieniu klienta rozwiązują problemy związane np. z odwołaniem lotu. Bardzo ważne jest zabezpieczenie swojego wyjazdu poprzez wykupienie polisy ubezpieczeniowej. W sytuacji, gdy linia lotnicza lub hotel odwoła opłacone wakacje, nie musicie się niczym martwić. Osoba z biura podróży, która odpowiada za organizację danej wycieczki, zaproponuje inne możliwości, np. w postaci bonu, który będziecie mogli wykorzystać na inne wakacje, dzięki czemu nie stracicie pieniędzy. Wybierając się na własną rękę w odleglejsze miejsca, często trzeba się przygotować na dłuższy lot, który może wiązać się z przesiadkami. Biura podróży dbają o komfortowe oraz bezpośrednie połączenia. Przed wykupieniem wycieczki warto również się zorientować, czy na miejscu będzie rezydent, który zadba o Wasze bezpieczeństwo w czasie choroby.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.