Artykuł sponsorowany

Jak założyć spółkę? Poradnik krok po kroku

Jak założyć spółkę? Poradnik krok po kroku

Pomysł, aby prowadzić własną firmę, może otwierać twórczy i finansowo korzystny rozdział w Twoim życiu. Jednak czeka Cię długa droga związana z precyzowaniem planów oraz załatwianiem spraw formalnych. Ponieważ wiele od tego zależy, zastanów się, czy lepiej nie zrezygnować z samotnego przedzierania się przez gąszcz zawiłości i skorzystać z fachowego wsparcia?

Krok 1: faza koncepcyjna

Wszystko zaczyna się od Twojego pomysłu. To ważny etap, którego jesteś głównym bohaterem. Musisz wiedzieć, czego chcesz. To prawda, że nie należy wyzbywać się marzeń i pomysłów, które wydają się szalone. Jednak trzeba równoważyć je wiedzą i pewną dozą realizmu.

Choćby taka kwestia – jaka formuła prawna będzie najkorzystniejsza dla Twojej firmy? Masz do wyboru m.in.:

  • założenie jednoosobowej działalności gospodarczej,
  • założenie spółki z o.o.,
  • założenie spółki cywilnej,
  • założenie spółki komandytowej.

Która z opcji w największym stopniu zabezpieczy Twój wkład finansowy? Która jest bardziej ryzykowna, ale daje szanse na większe zyski? Jak szacować „za” i „przeciw” w Twojej konkretnej sytuacji? Oczywiście, im sam masz większą wiedzę, tym lepiej. Jednak już na poziomie krystalizowania się koncepcji warto zapytać o radę fachowców, którzy pomagają małym i średnim przedsiębiorcom. Wsparcie znajdziesz np. w Biurze Usług Rachunkowych Dora z Wrocławia.

Krok 2: kryzys i faza wykonawcza

Jest bardzo prawdopodobne, że długo będziesz próbował poradzić sobie sam. Jeżeli Ci się uda: gratulacje! Jednak możesz też przeżyć kryzys. Jeżeli przybierze on postać zmęczenia, rozdrażnienia i galopady myśli, to jeszcze „pół biedy”. Gorzej, jeśli będzie oznaczał długi.

Nawet jeżeli na etapie koncepcyjnym nie skorzystałeś z profesjonalnego wsparcia, zrób to koniecznie, przechodząc do fazy wykonawczej:

  • gdy rejestrujesz spółkę

Jeżeli źle wypełnisz formularze i trzeba będzie je poprawiać, opóźni to start Twojej spółki. Ponadto, będziesz musiał ponownie wnieść bezzwrotną opłatę do KRS.

  • przy rozliczeniach z fiskusem

To bardzo ważny wymiar Twojej działalności. Patrząc długofalowo, korzystne okazuje się upoważnienie biura rachunkowego do przejęcia w pełni kontaktów z US, ZUS lub GUZ. Jednak to nie wszystko. Nadal pozostają kwestie:

  • zatrudniania i wynagradzania pracowników,
  • pozyskiwania funduszy.

Szczególnie gdy zaczynasz prowadzić własną spójkę, warto skorzystać z doradztwa i usług w zakresie kadrowo-płacowym. Zwłaszcza jeśli chcesz zatrudniać obcokrajowców. Na koniec, na pewno przydadzą Ci się wskazówki związane z robieniem biznesplanu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.