Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o odpowiednie oznakowanie hal produkcyjnych i handlowych?

Jak zadbać o odpowiednie oznakowanie hal produkcyjnych i handlowych?

W halach produkcyjnych i obiektach handlowych nie ma miejsca na zgadywanie i szukanie trasy. Wszystko powinno być oznaczone tak, aby każda osoba, nawet ta, która nie zna hali, mogła się po niej poruszać szybko, sprawnie i bezpiecznie. Aby było to możliwe, wykonuje się specjalne oznakowanie. W jaki sposób zadbać o to, aby na hali pojawiły się odpowiednie oznakowania poziome?

Rodzaje i cele oznakowania hal produkcyjnych i obiektów handlowych

Hale produkcyjne oraz obiekty handlowe to ogromne wnętrza, po których codziennie poruszają się setki, a nawet tysiące osób. W takich miejscach bezpieczeństwo jest priorytetem. Jego utrzymanie jest zależne m.in. od tego, czy wszyscy użytkownicy obiektu wiedzą, w jaki sposób powinni się po nim poruszać. Oznakowania w obiektach przemysłowych i handlowych służą nie tylko temu, aby wytyczać optymalne i najbezpieczniejsze szlaki komunikacji wewnętrznej, ale też po to, aby oznaczać tereny, po których nie należy się poruszać, a także takie, które wiążą się z jakimś ryzykiem. Celem oznakowania hal jest również informowanie o tym, co znajdziemy np. na sąsiednich piętrach, za rogiem czy na końcu drogi. Oznakowania w halach dzielą się na poziome i pionowe. Powinny być doskonale widoczne i trwałe, tak aby natężony ruch nie wyrządzał im szkody przez długi czas. Z tego powodu poprawne wykonanie oznaczeń to zadanie dla profesjonalistów! Na rynku działają firmy, które specjalizują się w wykonywaniu oznakowania w halach produkcyjnych oraz obiektach handlowych. Zalicza się do nich np. Mesitekos.

Zadbaj o odpowiednie oznakowanie hali!

Aby oznakowanie hali jak najlepiej spełniało swoje zadanie, musi być trwałe. To oznacza, że jego wykonanie wymaga odpowiednich preparatów, ale też dostosowania ich do nawierzchni. Te zaś mogą być bardzo różne, bo na terenach hal stosuje się m.in. beton, kostkę brukową, płytki ceramiczne oraz posadzki żywiczne. Na każdej z tych nawierzchni oznakowanie musi być wyraziste i każdego dnia radzić sobie z tarciem, które generują setki nóg i kół pojazdów. Warto zaznaczyć, że oznakowanie musi być widoczne także w słabym oświetleniu. Pomocne są w tym odpowiednio dobrane barwy, a także farby fluorescencyjne. Drugi warunek skuteczności oznakowania hali to jego odpowiednie umiejscowienie. Tym także powinien zająć się specjalista, który ma wiedzę z zakresu planowania przestrzeni o przeznaczeniu produkcyjnym i handlowym. Nieprzemyślane lokowanie oznaczeń może powodować np. zwiększoną liczbę stłuczek parkingowych pod centrami handlowymi albo stratę czasu związaną z wytyczeniem dłuższych tras niż to konieczne. Dla zakładu produkcyjnego oznacza to obniżenie wydajności i marnowanie potencjału zarówno pracowników, jak i miejsca. Zdecydowanie opłaca się skorzystać ze wsparcia fachowców podczas tworzenia oznaczeń w halach!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.