Artykuł sponsorowany

Jak wybrać pierwszą wędkę?

Jak wybrać pierwszą wędkę?

Wędkarstwo w Polsce uprawia od 1,5 do 2 mln Polaków i jest to dziedzina, której popularność w ostatnich dekadach wzrasta. Aby jednak sprawiała ona przyjemność, ważny jest dobór odpowiedniego sprzętu. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze pierwszej wędki?

Pierwsza wędka, czyli określenie miejsca połowu

Gama wędek, które można zakupić, jest naprawdę szeroka i dobór zawsze uzależniony jest od wielu parametrów. Jednym z kryterium jest choćby to, jakie ma mieć ona przeznaczenie. Wyróżnia się bowiem:

  • wędki karpiowe – zgodnie z nazwą przeznaczone do łowienia karpi,
  • wędki spinningowe – przeznaczone do połowu ryb drapieżnych, w tym m.in. szczupaków. Mogą mieć one różną masę, od ultralekkich (do 15 g), aż do ciężkich (ponad 50 g),
  • wędki gruntowe – idealne do połowów na stawach oraz jeziorach,
  • wędki feeder – przeznaczone do łowienia ryb w rzekach oraz jeziorach.

Znając miejsce, w którym będzie dokonywać się pierwszych połowów łatwiej więc wybrać odpowiedni model, który sprawdzi się w danych warunkach.

Wędka typu bat dla początkujących

Dobrym wyborem na początku przygody z wędkarstwem będzie zakup tzw. bata. Są to warianty idealne do metody spławikowej, nie posiadają przelotek, zaś zaczepienie żyłki ma miejsce dzięki łącznikowi na końcu szczytówki, ewentualnie gumowemu amortyzatorowi.

- W tym przypadku masa takiej wędki nie powinna przekraczać 350 g, bowiem cięższa może przyczyniać się do szybszego zmęczenia rąk i tym samym mniejszej przyjemności z połowów – podpowiada ekspert z firmy Fishkon.

Wędki ze względu na sposób składania

Początkujące osoby najczęściej mają spore problemy ze składaniem wędek, dlatego też przy wyborze powinny one zwrócić uwagę na to, by czynność ta była jak najłatwiejsza. W tej sytuacji dobrze sprawdza się wędka teleskopowa. W jej przypadku mniejsze elementy chowane są w większe, dlatego też model ten można z łatwością transportować. Łatwo zmieści się również w plecaku czy podręcznej torbie, dlatego doskonale sprawdzi się przy okazjonalnych połowach.

Wybór pierwszej wędki to jak widać nie lada wyzwanie. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy w podjęciu takiej decyzji, skontaktuj się z profesjonalistami ze sklepu wędkarskiego, którzy udzielą ci odpowiednich wskazówek.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.