Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobry kurs językowy?

Jak wybrać dobry kurs językowy?

Znajomość języków obcych otwiera wiele drzwi – tylko w życiu zawodowym, ale również prywatnym. Wiele osób już na początku spotyka jednak problem pod postacią trudności w wybraniu odpowiedniej szkoły językowej i kursu. Co należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, żeby mieć pewność, że dobrze zainwestujemy swoje pieniądze oraz czas?

Po pierwsze – wybierz język

Najpopularniejszą pozycją w ofercie szkół językowych jest oczywiście nauka języka angielskiego – jest to podstawowy język obcy, nauczany powszechnie w szkołach, wymagany przez wielu pracodawców. Jednakże nie brakuje również szkół oferujących naukę innych języków – niemieckiego, rosyjskiego, włoskiego. W pierwszej kolejności powinniśmy podjąć decyzję, jakiego języka chcemy się uczyć. Warto patrzeć na tę kwestię perspektywicznie – znajomość angielskiego jest postrzegana jako standard, przyjmuje się, że każdy człowiek chcący robi karierę powinien znać go przynajmniej w stopniu komunikatywnym. Jeśli chcemy się wyróżnić i zyskać w oczach pracodawcy, warto zainteresować się językami mniej popularnymi.

Po drugie – wybierz rodzaj kursu

W grupie czy indywidualnie? Tryb w jakim przeprowadzane są zajęcia ma bardzo duży wpływ na jakość nauczania oraz szybkość naszych postępów.
 Kursy grupowe to idealne rozwiązanie dla osób początkujących, dopiero rozpoczynających swoją przygodę z nowym językiem – mówi przedstawiciel szkoły językowej Kredkowski Express – W trakcie tego typu spotkań najlepiej rozwija się umiejętność sprawnego i płynnego operowania językiem mówionym. Dodatkowo obecność grupy bardzo silnie motywuje do większego wysiłku w czasie nauki. Jednakże grupy nie powinny być zbyt duże. Przyjmuje się, że maksymalna wielkość grupy wynosi 10 osób – powyżej tego limitu zauważalny jest znaczący spadek efektywności kształcenia.
Dla kogo zatem skierowane są zajęcia indywidualne? Przede wszystkim dla osób, które chcą się uczyć bardzo intensywnie, np. w celu opanowania konkretnego zakresu materiału przez egzaminem bądź w celach zawodowych – często w zajęciach indywidualnych z tzw. native speakerami biorą udział specjaliści, którzy z racji wykonywanych obowiązków muszą znać fachową terminologię.

Po trzecie – ile trwa kurs?

Każda szkoła językowa ma własną politykę względem długości kursów, zazwyczaj jednak jeden semestr trwa około trzech miesięcy – w tym czasie kursanci biorą udział w około trzydziestu spotkaniach, każde trwające dwie godziny lekcyjnie, czyli 90 minut. Przed zapisaniem się na kurs powinniśmy dokładnie sprawdzić, ile trwa – chodzi nie tylko o to, żebyśmy mieli dość czasu na opanowanie języka na danym poziomie, ale również żebyśmy dobrze inwestowali nasze pieniądze. Raczej nie warto decydować się na kursy trwające pół roku bądź rok – trudno przewidzieć okoliczności, które sprawiają że nie będziemy w stanie takiego kursu ukończyć.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.