Artykuł sponsorowany

Jak wdrożyć system kodów kreskowych?

Jak wdrożyć system kodów kreskowych?

Kody kreskowe to pionowe oznaczenia w formie czarno-białych linii o różnych grubościach. Ich zastosowanie sięga o wiele dalej niż tylko do sprawdzania cen jednostkowych produktów. Wprowadzenie kodów kreskowych w firmie pozwala na identyfikację towarów, narzędzi i innych obiektów w zakładzie pracy. Wdrożenie tego rozwiązania ma związek z zastosowaniem kluczowych urządzeń oraz oprogramowania. Poznaj najważniejsze szczegóły!

Jakie elementy wchodzą w skład systemu kodów kreskowych?

Do wprowadzenia tego rozwiązania w przedsiębiorstwie potrzebnych jest kilka kluczowych czynników:

  • oprogramowanie do rejestrowania i przetwarzania informacji z kodów kreskowych;

  • drukarka kodów na etykietach samoprzylepnych;

  • etykiety samoprzylepne;

  • skaner do odczytu danych z kodów kreskowych.

Dla zapewnienia sobie najwyższej jakości funkcjonowania systemu warto postawić na wsparcie firmy zajmującej się wprowadzaniem takich technologii. Przykładem jest SIETOM, lider druku i zarządzania dokumentami.

Co uwzględnić przy wyborze systemu kodów kreskowych?

W przypadku niewielkich punktów handlowych można bazować na kodach kreskowych, które są wprowadzone przez producenta towaru. Jednak w większych przedsiębiorstwach system kodów kreskowych ma na celu również identyfikację, lokalizację i przetwarzanie danych związanych z produktami, które w danym momencie zostały wytworzone lub umieszczone w magazynie. To oznacza konieczność zastosowania zaawansowanej technologii kodów, które będą stanowiły podstawę identyfikacji danych całej firmy. Poza tym Inwestor musi uwzględnić również warunki panujące w zakładzie. Urządzenia do skanowania i przetwarzania danych z etykiet mogą zapewniać odczyt z bliska lub z daleka. Niektóre nie radzą sobie z identyfikacją w niskich lub ujemnych temperaturach. Jeszcze inne są skuteczne tylko wtedy, gdy kod kreskowy nie ma żadnych widocznych zniszczeń. Dlatego przed wprowadzeniem technologii do firmy konieczne jest przeprowadzenie audytu, który odpowie na najważniejsze pytania związane z potrzebami przedsiębiorstwa. Wykorzystanie kodów kreskowych to przede wszystkim zapewnienie szybkiego odczytu danych, eliminacja pomyłek i zwiększenie wydajności pracowników. Dzięki łatwej obsłudze i niskim kosztom implementacji są chętnie stosowane.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.