Artykuł sponsorowany

Jak w praktyce wygląda proces wdrożenia instalacji fotowoltaicznej?

Jak w praktyce wygląda proces wdrożenia instalacji fotowoltaicznej?

Większość właścicieli nieruchomości zapewne wie jak działa fotowoltaika oraz to, że wiążą się z nią niższe koszty opłat za prąd, ochrona środowiska, bezobsługowość i brak awarii. Sprawia to, że coraz więcej Polaków chce skorzystać z energii płynącej ze Słońca. Jeśli natomiast chodzi o podejmowanie konkretnych działań w tym kierunku zaczynają się pojawiać pytania. Od czego zacząć proces instalacji i co wziąć pod uwagę na każdym etapie?

Od czego zacząć planowanie instalacji fotowoltaicznej?

Jeśli ktoś chce zainstalować panele fotowoltaiczne, pierwszym konkretnym działaniem, jakie powinien podjąć jest przeanalizowanie ostatnich rachunków za prąd, co pozwoli wychwycić wszelkie wahania zużycia energii elektrycznej. Warto podkreślić, że należy wziąć pod uwagę również ewentualne przyszłe modernizacje, czyli na przykład zakup urządzeń energochłonnych, takich jak płyta indukcyjna lub klimatyzatory. Następnie należy ustalić miejsce instalacji. Najczęściej spotyka się ją na dachach, jednak może być montowana również na ziemi, na ogrodzeniach, balkonach lub elewacji. Miejsce warto rozważyć wcześniej, ponieważ późniejsze zmiany mogą wiązać się ze sporymi kosztami. Kolejnym krokiem jest znalezienie firmy, która wykona dla nas instalację. Ponieważ na rynku istnieje wiele takich podmiotów można zwrócić się do wybranych firm z prośbą o przygotowanie bezpłatnej oferty. Firma KARO zajmuje się profesjonalnym doradztwem i chętnie pomoże dobrać odpowiednią ofertę do potrzeb klienta.

Wdrożenie instalacji fotowoltaicznej krok po kroku

Pierwszym krokiem będzie przeprowadzenie przez wybraną firmę audytu fotowoltaicznego, który sprawdzi planowane miejsce pod kątem technicznym i ekonomicznym. Na podstawie dostarczonych przez właściciela informacji, takich jak aktualne i planowanie rachunki za prąd czy preferowane miejsce instalacji, eksperci wykonujący audyt określą najlepszy rozmiar i parametry instalacji fotowoltaicznej. W dalszym etapie firma przygotowuje szczegółową wycenę, która obejmuje już konkretne urządzenia. W wielu przypadkach klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy modułów fotowoltaicznych różniących się między sobą marką, okresem gwarancji oraz ceną. Wraz z wyceną, firma fotowoltaiczna przesyła często także wizualizację projektu, aby inwestor mógł sprawdzić jak prezentować będzie się instalacja na jego budynku. Następnie, gdy oferta zostaje zaakceptowana, płynnie przechodzi się do podpisania umowy, a następnie montażu instalacji fotowoltaicznej.

Uruchomienie całej instalacji następuje dopiero w momencie wymiany licznika na dwukierunkowy, czyli taki, dzięki któremu będzie można wysyłać, ale również pobierać energię z sieci elektroenergetycznej. Wszystkimi formalnościami związanymi z montażem oraz zgłoszeniami zazwyczaj zajmuje się firma instalacyjna. Ostatnim etapem jest złożenie dokumentów, które pozwolą uzyskać dofinansowanie. Cały proces wdrożenia, od wyboru firmy do uruchomienia instalacji, trwa od kilku do kilkunastu tygodni.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.