Artykuł sponsorowany

Jak tanio wydrukować ulotki?

Jak tanio wydrukować ulotki?

Obecnie ciężko zliczyć wszystkie dostępne metody dotarcia do klientów. Jakby tego było mało, rynek usług marketingowych wciąż prężnie się rozwija. I choć wiele firm chciałoby reklamować się tylko i wyłącznie w internecie, często okazuje się to nie najlepszą decyzją. W praktyce nigdy nie warto zapominać o bardziej klasycznych formach.

Dobrze wszystkim znane ulotki wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa o niemal każdym profilu działalności. Dzięki tego rodzaju akcydensom możliwe jest skuteczne zaprezentowanie się szerokiemu gronu odbiorców. Aby jednak taki ruch przyniósł wymierne korzyści, ponoszone przez nas koszty muszą być utrzymane na względnie niskim poziomie. W jaki sposób wydrukować dobrej jakości ulotki w przystępnej cenie?

Planowanie

Na początku musimy poważnie zastanowić się nad celem, dla jakiego stworzyć chcemy tytułowe materiały, a także precyzyjnie ustalić grupę, do której kierować będziemy przekaz. Wtedy o wiele lepiej dobierzemy wszystkie zmiennie: nakład, formę, rozmiar, treść i oprawę graficzną. Tylko takie podejście może nam dać wysoki zwrot z inwestycji; pozostawienie wszystkiego przypadkowi zagwarantuje jedynie, że większość ulotek bardzo szybko wyląduje w koszu.

Projektowanie przekazu

Projekt zawsze warto zlecić profesjonalnemu grafikowi – osobie znającej się na kwestiach technicznych, kreatywnej i obdarzonej zmysłem estetycznym. Jakkolwiek może się to wydawać kosztownym pomysłem, środki zainwestowane w taką usługę bardzo szybko się zwrócą. Jeśli ulotka będzie przyciągać wzrok i w prosty sposób informować o naszej ofercie, szansa na pozyskanie wielu nowych klientów stanie się realna. Wiedzmy ponadto, że im atrakcyjniejsze są dane materiały, tym mniej potrzebujemy ich wydrukować. W ostatecznym rozrachunku liczy się skuteczność.

Różne rodzaje ulotek

Cena samego wydruku uzależniona jest rzecz jasna od dużej liczby czynników. Pierwszą rzeczą, o jakiej trzeba pomyśleć jest na pewno format. Zdecydowanie najczęściej wybieranym rozmiarem jest ten kryjący się pod oznaczeniem A5. Istnieje jednak szereg innych opcji, nawet tych tworzonych na specjalne zamówienie. Możemy spotkać się z ulotkami o nietypowych kształtach, składanymi dodatkowo na wymyślne sposoby.

Ważną zmienną – mówi pracownik wrocławskiej drukarni Anexjest również jakość papieru: jego rodzaj i gramatura. Tańsze będą treści drukowane na cienkich arkuszach, droższe z kolei te umieszczone na wyszukanym papierze, pokrytym dodatkowo wytrzymałą folią lub innego rodzaju uszlachetnieniami.

Kwestia nakładu

Jak nie trudno się domyślić, najlepszą cenę jednostkową uzyskuje się przy wielkich nakładach. Wtedy to skorzystać możemy na przykład z wydajnej techniki offsetowej, zapewniającej nieprzeciętną prędkość produkcji przy zachowaniu doskonałej jakości. Owa metoda wiąże się jednak obowiązkowo z opracowaniem matrycy, przez co czasem lepszym wyjściem okaże się postawienie na druk cyfrowy.

Kilka słów podsumowania

Żeby produkcja danej partii ulotek została rzeczywiście uznana za opłacalną, nie wystarczy skorzystać z formalnie najtańszej oferty. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Dla jak najlepszego finalnego efektu powinniśmy prawidłowo ustalić cel kampanii promocyjnej, wybrać właściwą grupę docelową i wspólnie z grafikiem stworzyć przyciągający uwagę projekt. Oprócz tego musimy oczywiście podjąć współpracę z właściwą firmą poligraficzną, której specjaliści pomogą nam dobrać wszystkie cechy techniczne samej ulotki, jak i odpowiednią metodę druku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.