Jak tanio wydrukować ulotki?
Obecnie ciężko zliczyć wszystkie dostępne metody dotarcia do klientów. Jakby tego było mało, rynek usług marketingowych wciąż prężnie się rozwija. I choć wiele firm chciałoby reklamować się tylko i wyłącznie w internecie, często okazuje się to nie najlepszą decyzją. W praktyce nigdy nie warto zapominać o bardziej klasycznych formach.
Dobrze wszystkim znane ulotki wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa o niemal każdym profilu działalności. Dzięki tego rodzaju akcydensom możliwe jest skuteczne zaprezentowanie się szerokiemu gronu odbiorców. Aby jednak taki ruch przyniósł wymierne korzyści, ponoszone przez nas koszty muszą być utrzymane na względnie niskim poziomie. W jaki sposób wydrukować dobrej jakości ulotki w przystępnej cenie?
Planowanie
Na początku musimy poważnie zastanowić się nad celem, dla jakiego stworzyć chcemy tytułowe materiały, a także precyzyjnie ustalić grupę, do której kierować będziemy przekaz. Wtedy o wiele lepiej dobierzemy wszystkie zmiennie: nakład, formę, rozmiar, treść i oprawę graficzną. Tylko takie podejście może nam dać wysoki zwrot z inwestycji; pozostawienie wszystkiego przypadkowi zagwarantuje jedynie, że większość ulotek bardzo szybko wyląduje w koszu.
Projektowanie przekazu
Projekt zawsze warto zlecić profesjonalnemu grafikowi – osobie znającej się na kwestiach technicznych, kreatywnej i obdarzonej zmysłem estetycznym. Jakkolwiek może się to wydawać kosztownym pomysłem, środki zainwestowane w taką usługę bardzo szybko się zwrócą. Jeśli ulotka będzie przyciągać wzrok i w prosty sposób informować o naszej ofercie, szansa na pozyskanie wielu nowych klientów stanie się realna. Wiedzmy ponadto, że im atrakcyjniejsze są dane materiały, tym mniej potrzebujemy ich wydrukować. W ostatecznym rozrachunku liczy się skuteczność.
Różne rodzaje ulotek
Cena samego wydruku uzależniona jest rzecz jasna od dużej liczby czynników. Pierwszą rzeczą, o jakiej trzeba pomyśleć jest na pewno format. Zdecydowanie najczęściej wybieranym rozmiarem jest ten kryjący się pod oznaczeniem A5. Istnieje jednak szereg innych opcji, nawet tych tworzonych na specjalne zamówienie. Możemy spotkać się z ulotkami o nietypowych kształtach, składanymi dodatkowo na wymyślne sposoby.
Ważną zmienną – mówi pracownik wrocławskiej drukarni Anex – jest również jakość papieru: jego rodzaj i gramatura. Tańsze będą treści drukowane na cienkich arkuszach, droższe z kolei te umieszczone na wyszukanym papierze, pokrytym dodatkowo wytrzymałą folią lub innego rodzaju uszlachetnieniami.
Kwestia nakładu
Jak nie trudno się domyślić, najlepszą cenę jednostkową uzyskuje się przy wielkich nakładach. Wtedy to skorzystać możemy na przykład z wydajnej techniki offsetowej, zapewniającej nieprzeciętną prędkość produkcji przy zachowaniu doskonałej jakości. Owa metoda wiąże się jednak obowiązkowo z opracowaniem matrycy, przez co czasem lepszym wyjściem okaże się postawienie na druk cyfrowy.
Kilka słów podsumowania
Żeby produkcja danej partii ulotek została rzeczywiście uznana za opłacalną, nie wystarczy skorzystać z formalnie najtańszej oferty. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Dla jak najlepszego finalnego efektu powinniśmy prawidłowo ustalić cel kampanii promocyjnej, wybrać właściwą grupę docelową i wspólnie z grafikiem stworzyć przyciągający uwagę projekt. Oprócz tego musimy oczywiście podjąć współpracę z właściwą firmą poligraficzną, której specjaliści pomogą nam dobrać wszystkie cechy techniczne samej ulotki, jak i odpowiednią metodę druku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana