Artykuł sponsorowany

Jak sporządzić kosztorys naprawy samochodu?

Jak sporządzić kosztorys naprawy samochodu?

Naprawa samochodu, który brał udział w stłuczce lub poważnym wypadku oznacza najczęściej konieczność skontaktowania się z ubezpieczycielem, który przeprowadza likwidację powstałych szkód. Niestety firmy ubezpieczeniowe często starają się ograniczać swoje koszty, przerzucając je na poszkodowanych przez wykorzystywanie ich nieświadomości lub stosowanie kruczków prawnych. Wyjściem będzie w takich sytuacjach skorzystanie z pomocy rzeczoznawcy.

W czym może pomóc niezależny rzeczoznawca?

Uszkodzenia samochodów, do których dochodzi w wyniku kolizji i wypadków drogowych wiążą się zwykle z dużymi wydatkami wynikającymi zarówno z konieczności zakupu niezbędnych części i podzespołów, jak i pracochłonnych prac blacharskich oraz lakierniczych. W większości przypadków są one pokrywane z ubezpieczenia. Może to być obowiązkowe OC, które pokrywa koszty, jakie musiałby ponieść sprawca zdarzenia albo AC wykupywane przez właściciela pojazdu, dające ochronę także, jeśli osoba winna zniszczeń nie została ustalona lub powstały one za sprawą działania samego ubezpieczonego. Rozliczając powstałą szkodę z ubezpieczycielem, wiele osób zdaje się na sporządzoną przez niego wycenę. Niestety zdarza się, że firmy ubezpieczeniowe celowo zaniżają podawane kwoty. Rozwiązaniem, które pozwala na uzyskanie odszkodowania w pełnej wysokości, tj. uwzględniającego całość działań niezbędnych do przywrócenia auta do odpowiedniego stanu technicznego, jest zlecenie wykonania kosztorysu naprawy samochodu niezależnemu ekspertowi. Da to podstawę zarówno do prowadzenia negocjacji z zakładem ubezpieczeń, jak i do ewentualnego dochodzenia swych praw przed sądem powszechnym.

Dlaczego warto zdecydować się na niezależną wycenę szkód?

Niezależny rzeczoznawca, do którego zwraca się właściciel samochodu uszkodzonego w wyniku kolizji lub wypadku, jest w stanie obiektywnie ocenić zarówno rozmiar szkód, jak i zakres niezbędnych do ich usunięcia napraw. Ponieważ nie działa on na zlecenie firmy ubezpieczeniowej, nie ma żadnego interesu ani w zaniżaniu rozmiaru koniecznej interwencji blacharsko-lakierniczej czy rodzaju potrzebnych części, ani w ich sztucznym powiększaniu. Ponieważ ma on nie tylko fachową wiedzę na temat kwestii technicznych, ale także znakomicie orientuje się w obowiązujących przepisach oraz procedurach stosowanych przez ubezpieczycieli może pomóc w załatwieniu formalności, a w razie potrzeby wspierać klienta w sporze prawnym z firmą ubezpieczeniową. Dobrym przykładem firmy oferującej tego typu usługi jest Expert-Net, gwarantująca pomoc doświadczonych rzeczoznawców samochodowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.