Jak skutecznie usuwać zadrapania z karoserii samochodowej?
Nie trzeba wiele, żeby porysować karoserię naszego auta – wystarczy, że na chwilę stracimy czujność podczas parkowania albo zahaczymy o wystające na drogę gałęzie pobliskich krzaków. Na powstawania niektórych rys w ogóle nie mamy wpływu. Na szczęście nie musimy oddawać samochodu do zakładu lakierniczego, żeby pozbyć się nieestetycznych zadrapań. W poniższym wpisie znajdziemy porady, jak rozwiązań problem przy użyciu preparatów marki MoTip.
Krok pierwszy – przygotowania
Aby poradzić sobie z rysami na karoserii, będziemy potrzebowali szeregu produktów, oto one:
Papier ścierny o różnej gradacji
MoTip Degreaser
prestoflex Fine Filler
MoTip Primer
MoTip Kompakt
MoTip 2-Coat Clear Lacquer
MoTip Spot Blender
Wszystkie potrzebne artykułu znajdziemy w ofercie FH Kolor.
Krok pierwszy – przygotowanie powierzchni
Jeśli mamy wszystkie niezbędne produkty pod ręką, możemy przystąpić do pracy. W pierwszej kolejności należy oczyścić obszar karoserii, na którym znajduje się zarysowanie – powinna ona być w tym miejscu wolna nie tylko od zabrudzeń takich jak kurz i pył, ale również od rdzy i tłuszczu. Aby osiągnąć pożądany efekt należy przeszlifować karoserię, a następnie zastosować środek odtłuszczający MoTip Degreser. Pamiętajmy – wszystkich preparatów używamy zgodnie z instrukcją.
Krok drugi – wypełnienie
Na czysta, odtłuszczoną i suchą powierzchnię możemy nałożyć wypełniacz – prestoflax Fine Filler. Ale uwaga – przed nałożeniem musimy wymieszać go z utwardzaczem w odpowiednich proporcjach. Po nałożeniu preparat należy zostawić na około 30 minut, aby mógł wyschnąć, potem powinniśmy przeszlifować go na mokro przy użyciu papieru o gradacji 600. Do usunięcia pyłu powstałego podczas szlifowania ponownie używamy odłuszczacza.
Krok trzeci – gruntowanie
Gruntowanie ma na celu przygotować podłoże do nakładania lakieru – w roli gruntu używamy preparatu MoTip Primer. Zanim go nałożymy, powinniśmy osłonić karoserię otaczającą obszar naszych prac przy pomocy taśmy maskującej. Podkład nakładamy w kilku cienkich warstwach i zostawiamy do wyschnięcia, czyli na około 2 godziny. Następnie szlifujemy na mokro papierem ściernym o gradacji 1000 i znowu używamy odtłuszczacza
Krok czwarty – lakierowanie
Zagruntowana karoseria jest gotowa na pokrycie lakierem MoTip Kompakt w odpowiednim kolorze. Przed naniesieniem na obszar gdzie wcześniej były rysy warto nałożyć odrobinę lakieru na obszar wydzielony taśmą maskującą – w ten sposób sprawdzimy czy lakier się wtapia w kolor karoserii. Preparat nakładamy w kilku cienkich warstwach i zostawiamy do wyschnięcia na około 30 minut. Następnie zabezpieczamy powierzchnię przy pomocy lakieru bezbarwnego, który stanowi powłokę ochronną.
Krok piąty – wykończenie
Lakier bezbarwny twardnieje przez około 2 godziny. Po tym czasie możemy usunąć taśmę maskującą i oczyścić powierzchnie przy pomocy suchej, czystej ściereczki. Dla zapewnienie lepszego efektu wizualnego zaleca się używanie MoTip Blender, który zapewnia efekt gładkiego przejścia między powierzchnią starego i nowego lakieru.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana