Jak przywrócić lampie samochodowej dawny blask?
Reflektory w samochodach są wyposażone w plastikowe kosze. Pomimo zastosowania wysokiej jakości surowców do ich produkcji, nawet przy odpowiedniej pielęgnacji, mogą ulec one zniszczeniu. Najczęściej matowieją i żółkną. W efekcie jakość światła emitowanego przez pojazd nie jest wystarczająco dobra. Wielu kierowców próbuje samodzielnie usunąć problem. Jak przywrócić lampie samochodowej dawny blask? Podpowiadamy.
Matowe i żółte reflektory – jak sobie z nimi poradzić?
Pierwszym – najskuteczniejszym, najszybszym, a jednocześnie najdroższym – rozwiązaniem jest zdecydowanie się na zakup nowych reflektorów. Nabycie oryginalnej części jest sporym wydatkiem, z kolei zdecydowanie się na zamiennik – ogromną niepewną. Nie ma bowiem gwarancji, że jest on dobrej jakości i szybko znów nie ulegnie zniszczeniu. W takiej sytuacji jedynym skutecznym rozwiązaniem może być wykonanie regeneracji reflektorów.
Część kierowców decyduje się na samodzielne wypolerowanie zmatowiałych kloszy. Warto jednak pamiętać, że wykorzystanie profesjonalnego sprzętu i dysponowanie odpowiednią wiedzą są kluczowe w uzyskaniu właściwych efektów i ich utrzymaniu przez dłuższy czas. Odnowa zmatowiałych kloszy nie jest drogą usługą, a jej zaletami są również możliwość usunięcia zniszczeń, w tym rys i zmatowień. Po wykonaniu regeneracji lampy nie tylko dostarczają większą ilość światła, ale też estetycznie się prezentują.
Jak przebiega regeneracja reflektorów?
Zmatowiałe, nieefektywnie świecące lampy utrudniają jazdę, a tym samym stwarzają niebezpieczeństwo w ruchu. To, że matowieją i żółkną, jest naturalnym procesem – jest to efekt niekorzystnego działania warunków atmosferycznych i wielu innych czynników. Wykonanie prac wymaga wykorzystania odpowiednich środków i narzędzi. Dlatego przeprowadzenie regeneracji przez ekspertów wygląda inaczej niż gdy zajmuje się tym sam właściciel auta.
Specjaliści zajmują się rozwarstwieniem lamp i zdemontowaniem wszystkich elementów. Dodatkowo usuwają zużytą powłokę odblaskową i metalizują nową warstwę – wyjaśnia ekspert z firmy TMC-MC. Dodaje, że usługę kończy polerowanie matowych kloszy lamp.
Przy wspomnianych pracach wykorzystuje się metalizację próżniową. Czynność ta odbywa się w komorze i polega na napylaniu najczystszego aluminium na odpowiednio przygotowane podłoże. Dzięki temu jest możliwe odzyskanie pierwotnych parametrów światła. Wykonując to zadanie samodzielnie, należy pamiętać, żeby robić to ostrożnie oraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenie karoserii wokół lampy. Maska, zderzak czy błotnik powinny zostać zaklejone papierową taśmą i folią bądź innym materiałem. Dzięki temu ryzyko ich porysowania znacznie się zmniejszy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana