Artykuł sponsorowany

Jak przeprowadzić audyt energetyczny w przedsiębiorstwie?

Jak przeprowadzić audyt energetyczny w przedsiębiorstwie?

Coraz więcej firm korzysta z usług audytu energetycznego w Śląskiem, ponieważ wśród przedsiębiorstw rośnie świadomość dotycząca konieczności dbania o efektywność energetyczną i ograniczania zużycia energii. Audyt energetyczny jest doskonałym narzędziem, które pozwala na zidentyfikowanie możliwości oszczędności i wprowadzenia odpowiednich usprawnień.

Jak przebiega audyt energetyczny?

Pierwszym etapem audytu energetycznego jest dokładne zapoznanie się z obiektem audytowanym oraz jego dokumentacją techniczną. Podczas wizji lokalnej ocenia się stan obiektu i instalacji. Ważną częścią tego etapu jest również analiza dostępnych danych dotyczących zużycia energii, co pozwala na uzyskanie pełnego obrazu sytuacji energetycznej przedsiębiorstwa. Następnym krokiem jest przeprowadzenie specjalistycznych pomiarów, takich jak pomiary elektryczne czy termowizyjne. Pozwala to na dokładne zdiagnozowanie problemów energetycznych, a także ocenę wydajności i efektywności poszczególnych elementów infrastruktury energetycznej przedsiębiorstwa.

 Jakie informacje zawiera raport z audytu energetycznego?

Głównym celem audytu energetycznego w Śląskiem jest opracowanie raportu, który zawiera informacje dotyczące proponowanych koncepcji technicznych, pozwalających na uzyskanie oszczędności w ujęciu wariantowym. Znajdują się też w nim informacje o kosztach danego przedsięwzięcia oraz wskaźniki ekonomiczne, takie jak czas zwrotu poniesionych nakładów. Raport z audytu energetycznego może służyć jako podstawa do podjęcia decyzji inwestycyjnej, stanowić koncepcję techniczną dla realizacji przedsięwzięć czy dawać wytyczne do projektowania.

Kto musi wykonać audyt energetyczny?

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa można zlecić wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej, np. Nowa Energia. Doradcy Energetyczni z Katowic.

Obowiązek przeprowadzenia audytu energetycznego przedsiębiorstwa spoczywa na dużych firmach, tzn. takich, które zatrudniały średniorocznie 250 i więcej pracowników lub osiągnęły roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych przekraczający 50 mln euro lub sumy aktywów ich bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat przekroczyły 43 mln euro. Obowiązek przeprowadzenia audytu energetycznego przedsiębiorstwa wynika z Ustawy o efektywności energetycznej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.