Artykuł sponsorowany

Jak montowane są billboardy na wysokości?

Jak montowane są billboardy na wysokości?

Billboard jest jedną z najlepiej zapamiętywanych form reklamy. Możemy wyróżnić kilka rodzajów billboardów, w zależności od miejsca, w którym zostaną zamontowane. Najchętniej wybierane są billboardy montowane na wysokości, ponieważ najłatwiej je dostrzec i szansa na zapamiętanie przez potencjalnych klientów wzrasta. Jak przebiega proces montażu billboardu na wysokości?

Wybór odpowiedniego sprzętu do montowania billboardu

Przed przystąpieniem do prac należy przeprowadzić wizję lokalną, aby sprawdzić możliwości montażu reklamy oraz ocenić, jaki sprzęt jest w stanie sprostać temu zadaniu. Wybór sprzętu do montowania billboardu zależny jest od wysokości, dostępności miejsca przygotowanego pod reklamę oraz powierzchni, jaką ona zajmie.

Wszystkie te czynniki musi wziąć pod uwagę firma, której zostanie zlecone zadanie montażu billboardu. Dlatego tak ważne jest, by ekipa, która będzie umieszczać reklamę na wysokości, dysponowała wysokiej jakości sprzętem i miała udokumentowane doświadczenie w wykonywaniu takich prac. Jedna z firm zajmujących się montażem billboardów to Dźwigi Krzysztof Kozłowski, działająca na terenie województwa lubuskiego. Wiele tego typu reklam wznoszonych jest na długi okres, zatem montaż musi być przeprowadzony bezbłędnie, aby przez cały ten czas trwały w stanie nienaruszonym i były odporne na warunki atmosferyczne.

Montaż billboardu za pomocą podnośnika

Najczęściej do montażu billboardu używa się podnośnika koszowego, zwanego także zwyżką. Jest on dobrym rozwiązaniem z kilku powodów:

  • praca z podnośnikiem jest w pełni bezpieczna, ponieważ ekipa znajdująca się w koszu jest przypięta do punktów asekuracyjnych, a sam kosz jest odpowiednio zabudowany,
  • ilość miejsca w koszu podnośnika jest wystarczająca, aby pomieścić ekipę i potrzebne jej narzędzia,
  • ramię podnośnika jest mobilne, a wysokość zwyżki zróżnicowana, dzięki czemu można dostać się w różne miejsca i na bieżąco dostosować położenie kosza potrzebne do montażu reklamy.

Montaż reklamy podnośnikiem jest prosty. Po uprzednim zabezpieczeniu terenu w miejscu montażu rozkładana jest zwyżka, a odpowiednio zabezpieczona ekipa wchodzi do kosza. Po podniesieniu kosza na odpowiednią wysokość, stelaż billboardu jest wciągany za pomocą lin i dokładnie montowany, aby był stabilny i odporny na silny wiatr. Z reguły montaż zajmuje około 2 do 3 godzin i udaje się go przeprowadzić z jednego ustawienia maszyny.

Użycie podnośnika jest jednak ograniczone – nie na każdej wysokości uda się zamontować reklamę z jego pomocą. Kluczowa jest także wielkość reklamy. Jeżeli billboard ma powierzchnię około 10 do 20 m2, nie powinno być z tym problemu. Jednak w przypadku, gdy ma się do czynienia z dużo większą reklamą i wysokością, na której będzie się znajdować, wymagane będzie użycie dźwigu.

Montaż billboardu za pomocą dźwigu

Dźwig znany jest jako sprzęt, który sprawdzi się wszędzie tam, gdzie inne sprzęty zawiodły lub są niewystarczające. W przypadku korzystania z dźwigu do montażu billboardu:

  • wykonawca nie jest ograniczony wysokością, jak w przypadku podnośnika (można montować reklamę na wysokości od ok. 20 do 30m),
  • możliwe jest nie tylko zamontowanie billboardów ściennych, ale również tych na stelażach czy słupach, które także można zbudować bądź złożyć wykorzystując ten sam dźwig,
  • można manewrować maszyną w ciasnej zabudowie dzięki skrętnym osiom.

Montaż billboardu za pomocą dźwigu jest w pełni bezpieczny i wygląda następująco: po zabezpieczeniu terenu w miejscu pracy zwalniany jest hak, do którego zostają podpięte zawiesia. Następnie dźwig unosi i dopasowuje billboard do stelaża tak, aby jego przytwierdzenie było proste i szybkie.

Problem może stanowić niestabilne podłoże w miejscu, w którym reklama będzie się znajdować, ponieważ dźwig należy do sprzętów ciężkich. Wówczas musi on być wyposażony w podwozie terenowe.

Zamontowanie reklamy na wysokości bez użycia sprzętu jest możliwe. Odbywa się za pomocą techniki alpinistycznej, gdzie montażem zajmuje się wykwalifikowany zespół, który przypina się do dachu budynku specjalnymi linami. Choć metoda ta wydaje się strzałem w dziesiątkę, gdy operowanie sprzętem utrudniają np. drzewa czy linie energetyczne, jest jednocześnie najmniej bezpieczną ze wszystkich i sprawdzi się tylko w przypadku niewielkiej wagi i rozmiarów reklamy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.