Artykuł sponsorowany

Jak efektywnie pozyskiwać pracowników do firmy?

Jak efektywnie pozyskiwać pracowników do firmy?

Wielu przedsiębiorców i pracodawców ma spory problem z pozyskiwaniem wartościowych pracowników o odpowiednich kompetencjach. Powodem problemów z uzupełnieniem kadry może być na przykład niskie bezrobocie, które sprawia, że to kandydat dyktuje warunki. Inną przyczyną takiej sytuacji są błędy w procesie rekrutacji, które ważą na powodzeniu przedsięwzięcia. Jak efektywnie pozyskiwać pracowników? Gdzie ich szukać?

Określenie wymagań stawianych kandydatowi

Pierwszą, a zarazem jedną z kluczowych spraw jest określenie wymagań stawianych potencjalnemu pracownikowi. Warto określić:

  • obowiązki – kandydaci powinni zostać poinformowani, z czym konkretnie wiąże się praca na danym stanowisku,
  • wymagane kwalifikacje i kursy,
  • wymagania osobowościowe – pracownik powinien pasować do firmy nie tylko pod kątem kwalifikacji i kompetencji, ale też pod względem osobowości i charakteru.

Określ, co Ty możesz zaoferować pracownikowi

Poza wymaganiami, warto, byś zastanowił się, co Ty możesz zaoferować pracownikowi. Dzięki przejrzystym zasadom, jasnym wymaganiom i konkretnej ofercie, znalezienie kandydata najbardziej odpowiadającego Twoim potrzebom, z jednoczesnym zaspokojeniem jego oczekiwań – będzie dużo łatwiejsze.

Gdzie szukać kandydatów na pracowników?

Obecnie, szeroki dostęp do Internetu umożliwia zamieszczanie ogłoszeń na wielu portalach ogłoszeniowych. Wielu pracodawców nie wykorzystuje jednak w pełni tego potencjału, umieszczając ogłoszenia jedynie na stronie internetowej firmy, w prasie lub w mało znanych serwisach. Tymczasem poszukiwanie kandydata na pracownika powinno obejmować znacznie szerszy zasięg, biorąc pod uwagę również popularne platformy rekrutacyjne, dedykowane rynkowi pracy.

Poszukiwanie pracownika to niezwykle złożony proces, który wymaga nie tylko odpowiednich umiejętności, ale i sporych nakładów czasu, dlatego też, doskonałym rozwiązaniem okazuje się skorzystanie z usług agencji pośrednictwa pracy. Jej działania polegają na wsparciu pracodawcy w wyszukiwaniu i zatrudnianiu najlepszych pracowników. Agencje wspierają ponadto potencjalnych pracowników w znalezieniu pracy, odpowiadającej ich kwalifikacjom, kompetencjom i doświadczeniu. W województwie małopolskim funkcjonuje na przykład Agencja Pracy Tymczasowej Rolixus, do której możesz zwrócić swoje kroki, jeśli poszukujesz wykwalifikowanego pracownika. Pośrednicy, świadczący usługę kompleksowo, dostosują odpowiedniego pod kątem Twoich wymagań, kandydata lub pozyskają go w procesie rekrutacji.

Agencja pracy tymczasowej bierze na siebie odpowiedzialność za:

  • rekrutację i selekcję właściwych pracowników,
  • zarządzanie personelem,
  • wypłaty wynagrodzeń (również chorobowych),
  • naliczanie urlopów,
  • ubezpieczenie pracowników.

Oferta agencji pośrednictwa pracy jest więc świetną opcją zarówno dla pracodawcy, poszukującego jednego pracownika, jak i przedsiębiorcy, który musi uzupełnić kadrę o kilku, czy kilkudziesięciu pracowników.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.