Fotografia jako istotny element kampanii reklamowej
Fotografia to kluczowy element kampanii reklamowej. Nawet najlepsze nośniki i hasła reklamowe nie będą skuteczne, jeśli oferowany produkt nie będzie należycie i atrakcyjnie przedstawiony. Aby kampania reklamowa była skuteczna, musi wywoływać u widza odpowiednio pozytywne skojarzenia z oferowanym produktem. Jaka jest rola fotografii w kampanii reklamowej i co powinieneś o niej wiedzieć?
Czym jest fotografia reklamowa?
Fotografia reklamowa to nic innego jak zdjęcia wykonywane z przeznaczeniem sprzedaży. Ma ona na celu przedstawienie danego produktu, przedmiotu lub usługi w korzystny lub informacyjny sposób. Nie zawsze wystarczy sfotografować produkt tak, aby pokazać, jak wygląda w rzeczywistości. Fotografia powinna intrygować i zapadać odbiorcy w pamięć, zachęcając go do zakupu lub skorzystania z danej usługi. Kluczowym zadaniem fotografii w kampanii reklamowej jest nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi oraz stałymi klientami. Wszystkie działania fotografii reklamowej powinny współpracować ze strategią marketingową danej firmy. Ponieważ wizualizacja w marketingu jest niezwykle istotna, można uznać, że to właśnie fotografia odpowiedzialna jest za sprzedaż.
Jak fotografie z kampanii reklamowej działają na odbiorców?
Fotografia w kampanii reklamowej ma dwa istotne zadania. Pierwszym jest przyciągnięcie uwagi i zbudowanie pozytywnych skojarzeń. Kreatywna fotografia reklamowa przedstawia produkt w adekwatnym, tematycznym otoczeniu. Wbrew pozorom jednak oferowany produkt bądź usługa nie muszą być wysunięte na pierwszy plan. Często się zdarza jednak, że fotografia przedstawia przedmioty lub sytuacje niemające żadnego związku z produktem. Po wyodrębnieniu docelowej grupy konsumentów należy znaleźć sposób, który w możliwie jak najatrakcyjniejszy sposób przedstawi dany produkt i przyciągnie uwagę potencjalnego klienta. Dlatego często do reklamy produktów przeznaczonych dla mężczyzn, którzy są wzrokowcami, wykorzystuje się kobiece wdzięki. Natomiast fotografia reklamowa skierowana do kobiet bazuje na emocjach, ponieważ są one bardziej wrażliwe na bodźce emocjonalne i w ten sposób najłatwiej do nich dotrzeć.
Drugim zadaniem fotografii w kampanii reklamowej jest zminimalizowanie jakichkolwiek przemyśleń i zmotywowanie odbiorcy do działania – w tym przypadku do zakupu. Fotografia odpowiedzialna jest za jasny przekaz, że potrzebujemy danego produktu bądź usługi. Nie tylko przedstawia je w atrakcyjny sposób, ale i natychmiastowo buduje w odbiorcy przeświadczenie, że oferowany produkt go uszczęśliwi i jest on mu potrzebny. Profesjonaliści zajmujący się fotografią na cele kampanii reklamowych znają ukryte mechanizmy, które kierują zachowaniem potencjalnych klientów. W ich podświadomości istnieje mnóstwo tajemniczych skojarzeń, które, odpowiednio pobudzone za pomocą fotografii, pomaga im podjąć decyzję o zakupie.
Kampania reklamowa a fotografia produktowa
Coraz częściej w kampanii reklamowej wykorzystywana jest także fotografia produktowa. Tutaj najważniejsza jest atrakcyjna forma, prostota i wysoka jakość wykonania, a także przedstawienie produktu w rzeczywisty sposób.
- Ta forma fotografii wymaga szczególnego wyczucia i doświadczenia, aby produkt sam w sobie przyciągał wzrok potencjalnych klientów. Jasne, jednolite tło oraz doskonała gra światłem wydobywają charakterystyczne cechy produktu, bez ich zbędnego przerysowania. Prostota i precyzja wzbudza zaufanie klientów, którzy dzięki temu chcą nabyć produkt lub skorzystać z usługi, a więc przynosi pożądany efekt reklamowy
– dodaje nasz rozmówca ze studia fotograficznego photographic.pl.
Istnieje kilka różnych rodzajów fotografii produktu. Oprócz packshotów i bezcieniowych zdjęć szczególnym powodzeniem cieszy się również fotografia 360 stopni, nazywana także fotografią obrotową. W przeciwieństwie do pozostałych przeznaczona jest jedynie do marketingu internetowego, a mimo to cechuje się wysoką skutecznością. Zazwyczaj występuje w formie animacji zdjęciowej lub wideo, którymi odbiorca może w dowolny sposób sterować. Producenci oraz sprzedawcy coraz częściej sięgają po zdjęcia obrotowe, ponieważ pozwalają one na obejrzenie produktu z każdej strony i sprawiają wrażenie, jakby odbiorca oglądał go na żywo. Dzięki temu potencjalny klient może dokładniej oraz w przystępny i wygodniejszy dla siebie sposób zaznajomić się z produktem, a finalnie – dokonać zakupu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana