Eksport do Chin – korzyści i wyzwania
Chiny od kilku lat mocno rozwijają się zarówno pod względem społecznym, jak i ekonomicznym. Wytyczyło to zupełnie nowy kierunek rozwoju tamtejszej gospodarki. Społeczeństwo chińskie bogaci się i coraz chętniej wybiera towary luksusowe, którymi niezaprzeczalnie są produkty pochodzące z Europy. Rynek w Chinach jest bardzo chłonny i otwarty na wszelkie nowości dlatego eksport do Chin coraz bardziej się opłaca.
Co warto eksportować do Chin?
Wszystkie analizy produktów na rynku chińskim i bieżące wydarzenia wskazują na to, że eksport towaru do Chin staje się coraz bardziej opłacalny. Dlatego na rynku działa już teraz sporo firm zajmujących się pośrednictwem w kontaktach handlowych z Azją, np. Ideum. Eksperci są zgodni, że obecnie zdecydowanie największy potencjał eksportowy w tym kierunku mają producenci żywności i produktów spożywczych. Sporym zainteresowaniem w Chinach cieszą się też produkty z branży kosmetycznej. Chińskie konsumentki wprost przepadają za preparatami rozjaśniającymi i odmładzającymi skórę. Dużą popularnością cieszą się też kosmetyki luksusowe.Artykuły spożywcze
Jednak warto pamiętać, że cały czas najbardziej opłaca się eksportować do Chin artykuły spożywcze. Z Polski wysyła się tam przede wszystkim mięso, przetwory mięsne oraz nabiał. Chińczycy coraz chętniej sięgają też po owoce i warzywa z Europy. Chińskie społeczeństwo z roku na rok bogaci się i towary europejskie stają dla nich bardziej atrakcyjne i dostępne cenowo. Potencjał rynku chińskiego z pewnością zachęca do podjęcia kroków w kierunku eksportu artykułów spożywczych na tamtejszy rynek.Opłacalność eksportu towarów do Chin
Warto jednak pamiętać, że eksport do Chin opłacalny jest tylko wówczas, gdy zostanie wcześniej odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony. Decydując się na wejście na rynek azjatycki, trzeba wybrać odpowiedni produkt i dopasować strategię marketingową do lokalnej tradycji. Ważnym elementem osiągnięcia sukcesu w eksporcie do Chin jest wybór lokalnego partnera, który ułatwi zbudowanie trwałej sieci odbiorców na nasze towary. Dla wielu firm uporanie się z tym wszystkim jest problematyczne, głównie z uwagi na specyfikę chińskiego rynku. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane firmy pośredniczące w eksporcie towaru z Polski właśnie do Chin.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana