Artykuł sponsorowany

Eksport do Chin – korzyści i wyzwania

Eksport do Chin – korzyści i wyzwania

Chiny od kilku lat mocno rozwijają się zarówno pod względem społecznym, jak i ekonomicznym. Wytyczyło to zupełnie nowy kierunek rozwoju tamtejszej gospodarki. Społeczeństwo chińskie bogaci się i coraz chętniej wybiera towary luksusowe, którymi niezaprzeczalnie są produkty pochodzące z Europy. Rynek w Chinach jest bardzo chłonny i otwarty na wszelkie nowości dlatego eksport do Chin coraz bardziej się opłaca.

Co warto eksportować do Chin?

Wszystkie analizy produktów na rynku chińskim i bieżące wydarzenia wskazują na to, że eksport towaru do Chin staje się coraz bardziej opłacalny. Dlatego na rynku działa już teraz sporo firm zajmujących się pośrednictwem w kontaktach handlowych z Azją, np.  Ideum. Eksperci są zgodni, że obecnie zdecydowanie największy potencjał eksportowy w tym kierunku mają producenci żywności i produktów spożywczych. Sporym zainteresowaniem w Chinach cieszą się też produkty z branży kosmetycznej. Chińskie konsumentki wprost przepadają za preparatami rozjaśniającymi i odmładzającymi skórę. Dużą popularnością cieszą się  też kosmetyki luksusowe.

Artykuły spożywcze

Jednak warto pamiętać, że cały czas najbardziej opłaca się eksportować do Chin artykuły spożywcze. Z Polski wysyła się tam przede wszystkim mięso, przetwory mięsne oraz nabiał. Chińczycy coraz chętniej sięgają też po owoce i warzywa z Europy. Chińskie społeczeństwo z roku na rok bogaci się i towary europejskie stają dla nich bardziej atrakcyjne i dostępne cenowo. Potencjał rynku chińskiego z pewnością zachęca do podjęcia kroków w kierunku eksportu artykułów spożywczych na tamtejszy rynek.

Opłacalność eksportu towarów do Chin

Warto jednak pamiętać, że eksport do Chin opłacalny jest tylko wówczas, gdy zostanie wcześniej odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony. Decydując się na wejście na rynek azjatycki, trzeba wybrać odpowiedni produkt i dopasować strategię marketingową do lokalnej tradycji. Ważnym elementem osiągnięcia sukcesu w eksporcie do Chin jest wybór lokalnego partnera, który ułatwi zbudowanie trwałej sieci odbiorców na nasze towary. Dla wielu firm uporanie się z tym wszystkim jest problematyczne, głównie z uwagi na specyfikę chińskiego rynku. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane firmy pośredniczące w eksporcie towaru z  Polski właśnie do Chin.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.