Artykuł sponsorowany

Doradztwo marketingowe – dlaczego warto?

Doradztwo marketingowe – dlaczego warto?

Planowanie strategii rozwoju firmy, realizacja konkretnych celów oraz optymalne wykorzystanie budżetu to jedne z najistotniejszych przedsięwzięć podczas prowadzenia własnego biznesu. Aby sukcesywnie osiągać sukcesy oraz budować wiarygodny wizerunek warto skorzystać z doradztwa marketingowego. Wyjaśniamy, dlaczego dobrym pomysłem jest zasięgnięcie pomocy profesjonalisty, który pomoże w prowadzeniu firmy.

Czym jest doradztwo marketingowe?

Doradztwo marketingowe jest fachową pomocą specjalistów, która polega na wskazaniu właścicielowi jak efektywnie prowadzić firmę oraz zaplanować jej rozwój w zakresie:

  • pozyskiwania nowych klientów oraz budowaniu z nimi relacji,
  • ustalania strategii marketingowej,
  • poprawy jakości oferowanych produktów oraz wyodrębnienie ich największych zalet,
  • zwiększania zysków firmy,
  • poprawy rozpoznawalności firmy.

Specjaliści wskazują konkretne narzędzia, które pomagają właścicielom firm w budowaniu profesjonalnego wizerunku, zaufania wśród klientów oraz wyróżnieniu się na tle biznesów konkurencyjnych. Na piedestale stawia się między innymi kontakt z odbiorcą, a także wychodzenie naprzeciw jego oczekiwaniom i potrzebom poprzez wprowadzanie odpowiednich produktów. Nie bez znaczenia jest również kampania reklamowa, do przeprowadzenia której bardzo korzystnym narzędziem jest Internet.

Komu przyda się pomoc marketingowa?

Pomoc w zakresie marketingu skierowana jest przede wszystkim do:

1. Przedsiębiorców zakładających biznes i nie wiedzących, jak dobrze nim zarządzać.

2. Właścicieli już istniejących firm, którzy nie są zadowoleni z postępu sprzedaży. Może się okazać, że przekonania o oferowaniu doskonałych produktów nie pokrywają się z rzeczywistym ich zbywaniem. Doradztwo marketingowe dostarcza wskazówek na zwiększenie popytu u klientów.

3. Osób, które mają trudności z pozyskaniem nowych klientów. Pomoc specjalistów w zakresie marketingu pomaga właścicielom w dochodzeniu do coraz szerszej grupy osób, niebędących jeszcze klientami danej firmy. Jest to bardzo ważne w rozwoju firmy, a także napędzaniu tak zwanego marketingu szeptanego, w którym sprawnie działa polecanie usług.

O doradztwie marketingowym wypowiada się specjalista Agencji Reklamowej Arfa: W tak szeroko rozwiniętej działalności internetowej niezwykle ważna jest reklama. Zarówno w przypadku początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców specjaliści nie pomijają jej w harmonogramie działań marketingowych, ponieważ jest najszybszym narzędziem informacyjnym o produktach i usługach.

4 kroki doradztwa marketingowego, które zapewnią sukces

Usługi doradztwa marketingowego składają się z 4 etapów, które po kolei realizowane są w przypadku każdego klienta. Należą do nich audyt marketingowy, opracowanie strategii marketingowej, realizacja celów oraz ich weryfikacja.

  • Audyt marketingowy to analiza działań marketingowych, które klient realizował do czasu zasięgnięcia pomocy. Ma na celu wyszczególnić wady i zalety tych działań oraz stworzyć zupełnie nowy plan, który zwiększy ich efektywność.
  • Opracowanie strategii marketingowej to uszczegółowienie narzędzi w efektywnej realizacji oraz konkretnych celów. Służą między innymi do organizacji kampanii reklamowych, działań promocyjnych oraz szeregu przedsięwzięć marketingowych.
  • Realizacja celów poprzedzona jest harmonogramem zaplanowanych w określonym czasie działań marketingowych. Następnie każdy etap jest dokładnie omawiany ze specjalistą.
  • Weryfikacja celów to analiza efektywności wszystkich wcześniej podjętych czynności marketingowych oraz ustalenie, czy przynoszą oczekiwany efekt. Jeśli jest to konieczne – wprowadzane są zmiany.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.