Doradztwo marketingowe – dlaczego warto?
Planowanie strategii rozwoju firmy, realizacja konkretnych celów oraz optymalne wykorzystanie budżetu to jedne z najistotniejszych przedsięwzięć podczas prowadzenia własnego biznesu. Aby sukcesywnie osiągać sukcesy oraz budować wiarygodny wizerunek warto skorzystać z doradztwa marketingowego. Wyjaśniamy, dlaczego dobrym pomysłem jest zasięgnięcie pomocy profesjonalisty, który pomoże w prowadzeniu firmy.
Czym jest doradztwo marketingowe?
Doradztwo marketingowe jest fachową pomocą specjalistów, która polega na wskazaniu właścicielowi jak efektywnie prowadzić firmę oraz zaplanować jej rozwój w zakresie:
- pozyskiwania nowych klientów oraz budowaniu z nimi relacji,
- ustalania strategii marketingowej,
- poprawy jakości oferowanych produktów oraz wyodrębnienie ich największych zalet,
- zwiększania zysków firmy,
- poprawy rozpoznawalności firmy.
Specjaliści wskazują konkretne narzędzia, które pomagają właścicielom firm w budowaniu profesjonalnego wizerunku, zaufania wśród klientów oraz wyróżnieniu się na tle biznesów konkurencyjnych. Na piedestale stawia się między innymi kontakt z odbiorcą, a także wychodzenie naprzeciw jego oczekiwaniom i potrzebom poprzez wprowadzanie odpowiednich produktów. Nie bez znaczenia jest również kampania reklamowa, do przeprowadzenia której bardzo korzystnym narzędziem jest Internet.
Komu przyda się pomoc marketingowa?
Pomoc w zakresie marketingu skierowana jest przede wszystkim do:
1. Przedsiębiorców zakładających biznes i nie wiedzących, jak dobrze nim zarządzać.
2. Właścicieli już istniejących firm, którzy nie są zadowoleni z postępu sprzedaży. Może się okazać, że przekonania o oferowaniu doskonałych produktów nie pokrywają się z rzeczywistym ich zbywaniem. Doradztwo marketingowe dostarcza wskazówek na zwiększenie popytu u klientów.
3. Osób, które mają trudności z pozyskaniem nowych klientów. Pomoc specjalistów w zakresie marketingu pomaga właścicielom w dochodzeniu do coraz szerszej grupy osób, niebędących jeszcze klientami danej firmy. Jest to bardzo ważne w rozwoju firmy, a także napędzaniu tak zwanego marketingu szeptanego, w którym sprawnie działa polecanie usług.
O doradztwie marketingowym wypowiada się specjalista Agencji Reklamowej Arfa: W tak szeroko rozwiniętej działalności internetowej niezwykle ważna jest reklama. Zarówno w przypadku początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców specjaliści nie pomijają jej w harmonogramie działań marketingowych, ponieważ jest najszybszym narzędziem informacyjnym o produktach i usługach.
4 kroki doradztwa marketingowego, które zapewnią sukces
Usługi doradztwa marketingowego składają się z 4 etapów, które po kolei realizowane są w przypadku każdego klienta. Należą do nich audyt marketingowy, opracowanie strategii marketingowej, realizacja celów oraz ich weryfikacja.
- Audyt marketingowy to analiza działań marketingowych, które klient realizował do czasu zasięgnięcia pomocy. Ma na celu wyszczególnić wady i zalety tych działań oraz stworzyć zupełnie nowy plan, który zwiększy ich efektywność.
- Opracowanie strategii marketingowej to uszczegółowienie narzędzi w efektywnej realizacji oraz konkretnych celów. Służą między innymi do organizacji kampanii reklamowych, działań promocyjnych oraz szeregu przedsięwzięć marketingowych.
- Realizacja celów poprzedzona jest harmonogramem zaplanowanych w określonym czasie działań marketingowych. Następnie każdy etap jest dokładnie omawiany ze specjalistą.
- Weryfikacja celów to analiza efektywności wszystkich wcześniej podjętych czynności marketingowych oraz ustalenie, czy przynoszą oczekiwany efekt. Jeśli jest to konieczne – wprowadzane są zmiany.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana