Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto przeprowadzić szkolenie językowe dla pracowników firmy?

Dlaczego warto przeprowadzić szkolenie językowe dla pracowników firmy?

Znajomość języków obcych to dziś jedna z bardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy. W zdecydowanej większości współczesnych firm są stanowiska, na których znajomość języka obcego jest kluczowa, a im większa firma, tym tych miejsc pracy jest więcej. Dlatego też, pracodawcy dużo chętniej zatrudniają osoby z tego typu umiejętnościami, a także umożliwiają im podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez organizowanie kursów językowych.

Inwestycja, która się opłaca

Wyszkolony, lojalny i związany z firmą pracownik, to filar każdego przedsiębiorstwa. Dlatego też, wbrew opinii, że inwestowanie w dokształcanie i rozwój pracowników jest nieopłacalne, ogromna grupa pracodawców dba oraz umożliwia podnoszenie kwalifikacji zatrudnionych u siebie osób, poprzez organizację różnego rodzaju kursów. Dzięki nim pracownik, który otrzymuje od pracodawcy ciekawe i potrzebne szkolenie, czuje się bardziej doceniony, ważny oraz potrzebny, co pozytywnie wpływa na jego poczucie lojalności i identyfikację z firmą, a także motywację do pracy. Jedną z najpopularniejszych propozycji tego typu są kursy językowe dla pracowników. Nie da się ukryć, że znajomość języków obcych to zdecydowany atut, który zwiększa możliwość odniesienia sukcesu przy kontaktach z obcojęzycznym klientem lub negocjacjach z zagranicznym partnerem. Podwyższenie umiejętności językowych przez pracowników pozwolą także lepiej reprezentować firmę w różnych sytuacjach, na przykład podczas targów międzynarodowych, zagranicznych wyjazdów służbowych czy szkoleń, w czasie których mogą oni zawrzeć cenne dla firmy znajomości. Nauka języka obcego może być także dla wielu pracowników bardzo atrakcyjną nagrodą i wyróżnieniem. Warto przy tym pamiętać, że obecne zmiany zachodzące w gospodarce oraz ich tempo, sprawiają, że inwestycja w kapitał ludzki jest niezbędna, gdyż to przede wszystkim dzięki tego typu działaniom firmy mogą budować swoją konkurencyjność na rynku.

Szkolenie nie jedno ma imię

Kursy języka obcego dla pracowników mogą różnić się od siebie zarówno pod kątem zaawansowania, jak i pod kątem formy ich prowadzenia. W chwili obecnej na rynku funkcjonuje wiele szkół, takich jak Adex. Tłumaczenia językowe przysięgłe i zwykłe. Angielski, niemiecki, które oferują różnorodne rozwiązania dopasowane do potrzeb swoich klientów. Zajęcia tego typu mogą być prowadzone zarówno przez wykwalifikowanych lektorów polskich, jak i obcokrajowców (tzw. native speakers). Warto przy tym doprecyzować i określić kwestię, do czego język ma służyć pracownikom. Czy będzie to codzienna komunikacja z obcojęzycznym klientem czy przygotowywanie dokumentów piśmienniczych lub wykonywanie drobnych tłumaczeń. Spotkania szkoleniowe można zorganizować na terenie firmy macierzystej lub w siedzibie firmy oferującej szkolenia. Sporą popularnością cieszą się także internetowe platformy językowe, na których można się zalogować 24 godziny na dobę, a więc pracownik uczy się wtedy, gdy mu to odpowiada. Może też tematy, które sprawiają mu trudność, powtórzyć kilka razy, a te, które dobrze zna, wypełnić i przejść dalej. Wielu pracodawców decyduje się również na organizację wyjazdowych kursów językowych, które stanowią połączenie wyjazdu integracyjnego dla pracowników z nauką języka. Do podstawowych zalet tego typu metody jest komunikowanie się w języku obcym przez cały czas trwania kursu, także podczas posiłków i imprez integracyjnych oraz odizolowanie się uczestników od problemów zawodowych, a także możliwość pełnej koncentracji na nauce. Jak zatem widać wysokiej jakości szkolenia i profesjonalne kursy językowe są kluczem do sukcesu zarówno pracownika jak i pracodawcy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.