Artykuł sponsorowany

Dlaczego język norweski w biznesie staje się coraz popularniejszy?

Dlaczego język norweski w biznesie staje się coraz popularniejszy?

Norwegia kojarzy się nie tylko z fiordami, ale i wysokim statusem życia, innowacjami i interesującymi perspektywami biznesowymi. By w pełni skorzystać z tych ostatnich i znacząco zwiększyć swoje możliwości na europejskim rynku pracy, warto opanować język norweski – jego znajomość otwiera wiele drzwi do kariery w różnych branżach, zarówno w Norwegii, jak i w Polsce, oraz rozwijania własnego biznesu.

Krótka charakterystyka języka norweskiego 

Co warto wiedzieć o tym skandynawskim języku? Posługuje się nim na co dzień około 5 milionów Norwegów, choć w poszczególnych częściach kraju używa się różnych dialektów. Jeśli chodzi o język oficjalny, istnieją dwa warianty: popularny bokmål i rzadziej stosowany nynorsk. Norweski ma opinię najłatwiejszego z języków skandynawskich i choć jego wymowa wydaje się trudna do opanowania, pilna nauka norweskiego pozwoli ją dobrze opanować. Znając ten język, można bez większych problemów porozmawiać również z Duńczykiem i Szwedem w ich rodzimych językach.

Czy język norweski jest przydatny w biznesie? 

Jak najbardziej! Coraz więcej firm norweskich inwestuje w Polsce, a wyjazd do pracy w Norwegii jest dla Polaków bardzo kuszącą możliwością. I chociaż zwykle język angielski jest wystarczający do porozumienia, znajomość rodzimego języka partnera biznesowego, pracodawcy czy współpracowników otwiera zupełnie nowe perspektywy i znacznie zwiększa szansę na awans, podpisanie korzystnego kontraktu, przeprowadzenie udanych negocjacji – a to wszystko przekłada się bezpośrednio na korzyści finansowe.

Kontakty biznesowe między Polską a Skandynawią, w tym Norwegią, intensywnie się rozwijają, o czym świadczą podmioty specjalizujące się w obsłudze polskich firm na rynku norweskim takie jak Rita Kubylis Consulting w Warszawie. Znajomość języka norweskiego w stopniu umożliwiającym płynną konwersację znacznie ułatwia działalność biznesową w tym północnym kraju, o czym nikogo nie trzeba chyba przekonywać. Przedsiębiorczy Polacy doskonale o tym wiedzą i przykładają się do nauki, osiągając znaczne sukcesy w branżach takich jak budownictwo i remonty, usługi kosmetyczne czy fryzjerskie, a także wykonując zawód lekarza, dentysty bądź psychologa.

Język norweski a oferty pracy w Polsce 

Za rosnącą popularnością języka norweskiego wśród Polaków stoją nie tylko możliwości związane z emigracją do Norwegii czy otworzeniem tam filii biznesu, ale również wymagania pracodawców w Polsce. Znajomość tego języka daje kandydatom znaczącą przewagę podczas rekrutacji do wielu korporacji oraz pozwala uzyskać wyższe zarobki. Wiele firm skandynawskich decyduje się na outsourcing usług w Polsce ze względu na niższe koszty, co stanowi szansę na pracę dla osób znających norweski.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.