Artykuł sponsorowany

Czyste biuro jako wizytówka przedsiębiorstwa

Czyste biuro jako wizytówka przedsiębiorstwa

Badania wykazują, że człowiek spędzający czas w uporządkowanym otoczeniu pracuje szybciej i efektywniej. Również jego kontakty z pracownikami czy klientami ulegają wówczas polepszeniu. Każdy właściciel firmy, świadomy tego, że czystość to wizytówka przedsiębiorstwa, powinien zastanowić się nad wyborem firmy sprzątającej, aby zapewnić komfort nie tylko sobie, ale również swoim podwładnym.

Jak często sprzątać biura?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o częstotliwość sprzątania biura, ponieważ jest to uzależnione od wielu czynników. Znaczenie mają m.in.:

  • powierzchnia biura
  • liczba pomieszczeń
  • liczba zatrudnianych pracowników.

Wiele też zależy od tego, jakie czynności porządkowe mają być wykonywane. Przykładowo, okna wystarczyć umyć kilka razy w roku, natomiast mycie podłóg i posadzek, czyszczenie szafek kuchennych czy sprzątanie łazienek powinno odbywać się nawet codziennie.

Usługi sprzątające – sposób na czyste biuro

Nie zawsze opłacalne jest zatrudnianie pracowników odpowiedzialnych za sprzątanie pomieszczeń biurowych. Coraz częściej spotykanym zjawiskiem jest outsourcing rozumiany jako realizowanie usług sprzątających przez zewnętrzną firmę.

Takie rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści:

  • jest tańsze niż zatrudnianie pracowników odpowiedzialnych za czystość,
  • pozwala uniknąć wydatków związanych z koniecznością zakupu odpowiedniego sprzętu i środków czystości,
  • pozwala na korzystanie z usług w zależności od potrzeb.

Co podlega sprzątaniu?

Zakres obowiązków zawsze ustalany jest indywidualnie z klientem – w zależności od jego potrzeb. – Podstawą wykonywanych czynności zwykle jest: mycie blatów oraz podłóg, wycieranie kurzy, utrzymywanie porządku w pomieszczeniach socjalnych, sprzątanie i dezynfekcja kuchni oraz toalet – wyjaśnia przedstawiciel firmy Vinatcom zajmującej się profesjonalnymi usługami sprzątania w Katowicach.

Klient może również zażyczyć sobie wykonania niestandardowych usług, takich jak: sprzątanie poddaszy, przycinanie gałęzi na podwórzu czy czyszczenie piwnic i garaży, trzeba jednak liczyć się z tym, że nietypowe potrzeby niosą ze sobą wyższe koszty usługi.

Większość standardowych firm sprzątających oferuje swoje usługi cyklicznie, czyli w cotygodniowej lub comiesięcznej częstotliwości. Możliwa jest także współpraca jednorazowa np. na specjalne okazje związane ze świętami czy innymi uroczystościami. Ponadto klient decyduje, w jakich godzinach usługi mają być zrealizowane – czy podczas funkcjonowania biura, czy już po jego zamknięciu.

Czy tylko biura…?

Usługi sprzątające realizowane są nie tylko w biurach. Również spółdzielnie mieszkaniowe wynajmują wyspecjalizowane firmy, aby utrzymywały porządek na korytarzach, w podziemnych halach garażowych i w windach. Skorzystanie z takiej usługi sprzątającej jest również korzystne w przypadku:

  • firm oraz urzędów,
  • hali produkcyjnych i magazynów,
  • obiektów medycznych.

Może także obejmować sprzątanie:

  • prywatnych mieszkań – także po śmierci ich właścicieli,
  • ogrodów, tarasów, ogródków działkowych,
  • połączone z dezynfekcją.

Ta ostatnia usługa uwzględnia także ozonowanie – proces pozwalający pozbyć się nie tylko bakterii, ale również pleśni czy nieprzyjemnych zapachów.

Należy pamiętać, iż wizerunek przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od czystości biura i pomieszczeń, w których przebywają nie tylko pracownicy, ale również klienci.  Dlatego tak ważne jest regularne sprzątanie, co można zlecić profesjonalnej firmie sprzątającej. Wystarczy zapoznać się z lokalną ofertą i wybrać propozycję najlepiej wpisującą się w potrzeby i oczekiwania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.