Artykuł sponsorowany

Czym zajmuje się agencja merchandisingowa?

Czym zajmuje się agencja merchandisingowa?

Obecnie w każdej branży jest silna konkurencja. Wiedzą o tym głównie producenci, którzy muszą zadbać o jakość produktów, optymalne ceny, a także opracowanie odpowiedniej kampanii marketingowej. W ramach kampanii należy uwzględnić działania polegające na przygotowaniu produktu w taki sposób, aby był on jak najbardziej atrakcyjny dla Klientów. Kampanię taką może przygotować agencja merchandisingowa. Sprawdź, czym dokładnie zajmuje się taka agencja!

Czym jest merchandising i jaki jest jego cel?

Jest to działalność marketingowa, której celem jest wywarcie wpływu na zachowania Klienta i spowodowanie, by zakupił oferowane produkty. Wyróżniamy dwa główne rodzaje merchandisingu, tj. handlowy - realizowany przez detalistów w punkcie sprzedaży oraz merchandising producenta, który związany jest z organizacją działu sprzedaży i zasadami współpracy z detalistami. Świadomie i konsekwentnie wdrażany w życie na pewno przyczyni się do osiągnięcia zadowalających wyników. 

W merchandisingu ważne jest zainteresowanie konsumenta. W tym celu stosowane są konkretne techniki absorbujące ich uwagę, np. atmosfera w sklepie, ceny, ekspozytory, zawieszki promocyjne, czy umieszczanie na wysokości wzroku produktów najbardziej atrakcyjnych i tych promowanych. Zwykle są to produkty o najwyższej marży. Najtańsze towary najczęściej umieszczane są na samym dole. Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że właściwe ustawienie produktów na sklepowej półce może pomóc sprzedać dużo więcej produktów w krótszym czasie. Oprócz tradycyjnych technik wykorzystywane są także aplikacje mobilne, kampanie społecznościowe, a nawet beacony, dzięki którym można zmapować podróż klienta po sklepie, tj. miejscach, przy których się zatrzymał i produkty, które oglądał.

Merchandising jest podstawą handlu i może być stosowany w każdej formie sprzedaży, przy czym, ważny jest tutaj odpowiedni produkt, odpowiedni czas, odpowiednia cena oraz wygląd. Do Klientów należy tak podejść, aby chcieli wejść do sklepu i zostać w nim jak najdłużej. W tym celu używa się także odpowiedniej muzyki, wystroju, kolorystyki, a nawet zapachów. Ważne, aby odpowiednio zastosowane zasady były poprzedzone analizami sprzedaży i zachowań Klientów w celu osiągnięcia jak najbardziej zadowalających efektów.

Czym zajmują się firmy merchandisingowe?

Profesjonalne agencje w celu zwiększenia sprzedaży oferują swoim Klientom m.in. opiekę nad marką, kampanie promocyjne, optymalizację sprzedaży, czy monitoring konkurencji i raporty efektywności sprzedaży. Oprócz tego zajmują się budowaniem ekspozycji, zarządzaniem przestrzenią sklepową, sterowaniem ruchem nabywców, szukaniem nowych rynków zbytu, merchandisingiem produktów oraz zarządzeniem asortymentem. W ofercie agencji znajdują się przede wszystkim sprawdzone i specjalistyczne działania wspierające sprzedaż, promocję i lepszą widoczność produktów na sklepowych półkach.

Zrozumienie i opanowanie zasad profesjonalnego merchandisingu jest nieodzownym warunkiem efektywnego i konkurencyjnego funkcjonowania firmy na rynku. Działania agencji merchandisingowych to dobry sposób na uczynienie danego produktu popularniejszym i chętniej kupowanym – dowiadujemy się w rozmowie ze specjalistą z firmy EMBI MARKETING, która podejmuje działania prowadzące do maksymalizacji obrotów zarówno małych, jak i dużych firm.

Odpowiednio zaplanowane przez profesjonalistów działania zwiększą nie tylko zainteresowanie konsumentów marką, ale również ich satysfakcję. Najbardziej popularne rozwiązania wykorzystywane w merchandisingu to ekspozytory, zawieszki promocyjne informujące Klientów o przecenach, czy produkty pierwszej potrzeby ustawiane przy kasach. Na pewno wiele z nas zauważyło, że układ towarów w większych marketach jest taki sam, dzięki temu wiemy, gdzie mamy się kierować, jeżeli chcemy kupić dany towar. To sprawia, że nie musimy błądzić długo pomiędzy półkami, a tym samym nie tracimy czasu na codzienne zakupy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.