Czym zajmuje się agencja merchandisingowa?
Obecnie w każdej branży jest silna konkurencja. Wiedzą o tym głównie producenci, którzy muszą zadbać o jakość produktów, optymalne ceny, a także opracowanie odpowiedniej kampanii marketingowej. W ramach kampanii należy uwzględnić działania polegające na przygotowaniu produktu w taki sposób, aby był on jak najbardziej atrakcyjny dla Klientów. Kampanię taką może przygotować agencja merchandisingowa. Sprawdź, czym dokładnie zajmuje się taka agencja!
Czym jest merchandising i jaki jest jego cel?
Jest to działalność marketingowa, której celem jest wywarcie wpływu na zachowania Klienta i spowodowanie, by zakupił oferowane produkty. Wyróżniamy dwa główne rodzaje merchandisingu, tj. handlowy - realizowany przez detalistów w punkcie sprzedaży oraz merchandising producenta, który związany jest z organizacją działu sprzedaży i zasadami współpracy z detalistami. Świadomie i konsekwentnie wdrażany w życie na pewno przyczyni się do osiągnięcia zadowalających wyników.
W merchandisingu ważne jest zainteresowanie konsumenta. W tym celu stosowane są konkretne techniki absorbujące ich uwagę, np. atmosfera w sklepie, ceny, ekspozytory, zawieszki promocyjne, czy umieszczanie na wysokości wzroku produktów najbardziej atrakcyjnych i tych promowanych. Zwykle są to produkty o najwyższej marży. Najtańsze towary najczęściej umieszczane są na samym dole. Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że właściwe ustawienie produktów na sklepowej półce może pomóc sprzedać dużo więcej produktów w krótszym czasie. Oprócz tradycyjnych technik wykorzystywane są także aplikacje mobilne, kampanie społecznościowe, a nawet beacony, dzięki którym można zmapować podróż klienta po sklepie, tj. miejscach, przy których się zatrzymał i produkty, które oglądał.
Merchandising jest podstawą handlu i może być stosowany w każdej formie sprzedaży, przy czym, ważny jest tutaj odpowiedni produkt, odpowiedni czas, odpowiednia cena oraz wygląd. Do Klientów należy tak podejść, aby chcieli wejść do sklepu i zostać w nim jak najdłużej. W tym celu używa się także odpowiedniej muzyki, wystroju, kolorystyki, a nawet zapachów. Ważne, aby odpowiednio zastosowane zasady były poprzedzone analizami sprzedaży i zachowań Klientów w celu osiągnięcia jak najbardziej zadowalających efektów.
Czym zajmują się firmy merchandisingowe?
Profesjonalne agencje w celu zwiększenia sprzedaży oferują swoim Klientom m.in. opiekę nad marką, kampanie promocyjne, optymalizację sprzedaży, czy monitoring konkurencji i raporty efektywności sprzedaży. Oprócz tego zajmują się budowaniem ekspozycji, zarządzaniem przestrzenią sklepową, sterowaniem ruchem nabywców, szukaniem nowych rynków zbytu, merchandisingiem produktów oraz zarządzeniem asortymentem. W ofercie agencji znajdują się przede wszystkim sprawdzone i specjalistyczne działania wspierające sprzedaż, promocję i lepszą widoczność produktów na sklepowych półkach.
Zrozumienie i opanowanie zasad profesjonalnego merchandisingu jest nieodzownym warunkiem efektywnego i konkurencyjnego funkcjonowania firmy na rynku. Działania agencji merchandisingowych to dobry sposób na uczynienie danego produktu popularniejszym i chętniej kupowanym – dowiadujemy się w rozmowie ze specjalistą z firmy EMBI MARKETING, która podejmuje działania prowadzące do maksymalizacji obrotów zarówno małych, jak i dużych firm.
Odpowiednio zaplanowane przez profesjonalistów działania zwiększą nie tylko zainteresowanie konsumentów marką, ale również ich satysfakcję. Najbardziej popularne rozwiązania wykorzystywane w merchandisingu to ekspozytory, zawieszki promocyjne informujące Klientów o przecenach, czy produkty pierwszej potrzeby ustawiane przy kasach. Na pewno wiele z nas zauważyło, że układ towarów w większych marketach jest taki sam, dzięki temu wiemy, gdzie mamy się kierować, jeżeli chcemy kupić dany towar. To sprawia, że nie musimy błądzić długo pomiędzy półkami, a tym samym nie tracimy czasu na codzienne zakupy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana