Artykuł sponsorowany

Czym są szkolenia FRIS i czego dowiesz się z nich o sobie i innych?

Czym są szkolenia FRIS i czego dowiesz się z nich o sobie i innych?

Jak to możliwe, że pracując w jednym zespole i dążąc do tych samych celów, czasami ciężko nam się porozumieć? Dlaczego, stojąc przed tym samym wyzwaniem lub problemem, poszczególni członkowie zespołu miewają tak różne pomysły na jego rozwiązanie? Jak dogadać się ze współpracownikiem, który wydaje się być „z innej planety”? Na te i wiele innych, bardzo trudnych pytań znajdziesz odpowiedź podczas szkolenia FRIS.

Co to jest model FRIS?

Fakty, Relacje, Idee, Struktury: oto 4 podstawowe perspektywy poznawcze, którymi kierujemy się, oceniając nową sytuację. Dominująca u ciebie perspektywa poznawcza determinuje twój styl myślenia. Najsprawniejsze mechanizmy twojego umysłu przekładają się również na to, w jaki sposób komunikujesz się i działasz. A ponieważ wszyscy się różnimy, zrozumienie osób (o odmiennym stylu myślenia) bywa bardzo trudne. Podczas szkolenia FRIS dowiesz się, w jaki sposób działasz i jak twoje zachowanie może być odbierane przez innych, otrzymasz też wskazówki, które ułatwią ci komunikację z ludźmi o innym stylu myślenia. Tę wiedzę będziesz mógł wykorzystać nie tylko w pracy, ale również w życiu prywatnym.

Szkolenia FRIS dla zespołów

Poznanie własnego stylu myślenia oraz stylu działania ułatwia nawigację w skomplikowanych relacjach międzyludzkich. Dlatego szkolenie FRIS można wykorzystać również do budowania zespołu lub poprawy relacji w nim panujących. Wrocławska firma szkoleniowa Vademecum organizuje zajęcia FRIS w formie warsztatowej, dzięki czemu uczestnicy mają szansę nie tylko poznać swoje mocne i słabsze strony, ale też w praktyce przećwiczyć komunikowanie się z osobami o innym stylu myślenia i działania.

Warsztaty FRIS są szczególnym rodzajem szkoleń miękkich, gdyż koncentrują się całkowicie na komunikacji międzyludzkiej. Uczestnicy spotkania zyskują przede wszystkim świadomość tego, na jak wiele sposobów ich koledzy z zespołu mogą postrzegać rzeczywistość; odkrywają, że żaden sposób myślenia i działania nie jest gorszy ani lepszy – każdy człowiek może wnieść coś wartościowego do zespołu, pod warunkiem, że nauczymy się ze sobą rozmawiać. Osoby biorące udział w szkoleniu FRIS uczą się rozumieć potrzeby i obawy innych osób w sytuacjach problemowych, ćwiczą też metody przekazywania informacji, wydawania poleceń i informacji zwrotnych w sposób motywujący współpracowników o odmiennych stylach myślenia. Najważniejsza jednak zdaje się wiedza na temat rozwiązywania sytuacji konfliktowych, które przecież są nieuchronnym elementem pracy zespołowej.

Szkolenie FRIS z pewnością przyda się każdemu zespołowi pracowniczemu, a udział w takim warsztacie jest szczególnie zalecany osobom na stanowiskach kierowniczych i leaderom. Jeśli chcesz wiedzieć, jak efektywnie zarządzać zespołem, koniecznie zapisz się na kurs – dostępny również on-line.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.