Artykuł sponsorowany

Czym jest tzw. euro zawieszka?

Czym jest tzw. euro zawieszka?

Każdy produkt powinien być właściwie eksponowany w miejscu sprzedaży, aby ułatwić potencjalnym klientom nie tylko znalezienie interesujących ich pozycji, ale także podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej. Właśnie do tego celu służy tzw. eurozawieszka, czyli drobny element opakowaniowy, który umożliwia zawieszanie niewielkich i lekkich przedmiotów w stojakach wystawienniczych. Tłumaczymy, jakie jest znaczenie eurozawieszek oraz w jaki sposób powstają.

Co to jest eurozawieszka?

Eurozawieszka to niewielki detal, który jest najczęściej umieszczany na opakowaniach wykonanych z folii, kartonu lub papieru. Charakterystyczny element spełnia właściwie jedno zadanie – umożliwia zawieszanie danego produktu na sklepowych haczykach, stripach oraz krawatach. Takie rozwiązanie stanowi doskonałą alternatywę dla klasycznej ekspozycji towarów na półkach, ponieważ w znaczący sposób ułatwia prezentację artykułów, a przy okazji jest estetyczne i przyjazne dla klientów. Przekłada się to na samą sprzedaż, gdyż dane pozycje są doskonale widoczne i lepiej wyeksponowane.

Wygoda oraz skuteczność eurozawieszek sprawia, że stosuje się je jako element konstrukcyjny opakowań w wielu różnych branżach. Właśnie dlatego zawieszki typu euro możemy znaleźć przy takich produktach, jak m.in. narzędzia, zabawki, słodycze, tekstylia czy nawet drobna elektronika użytkowa. Oczywiście taki rodzaj zawieszki sprawdzi się przede wszystkim w przypadku artykułów o niewielkich gabarytach i małej wadze, jednak niektórzy producenci eurozawieszek stosują wytrzymalsze materiały, które umożliwiają bezpieczną ekspozycję również nieco cięższych towarów.

Jakie jest znaczenie eurozawieszki?

Każdy właściciel punktu sprzedaży wie, że właściwa ekspozycja oferowanych towarów jest bardzo istotna – niezależnie od tego, czy mowa o firmowych salonach, drobnych sklepikach czy też dużych hurtowniach. Zastosowanie tak prostego narzędzia, jakim jest opakowanie z eurozawieszką, pozwala nie tylko uporządkować dane produkty, ale również sprawić, że będą lepiej widoczne na tle pozostałego asortymentu, ułatwiając tym samym ich zlokalizowanie przez klientów. Dzięki temu przestrzeń sklepowa staje się po prostu bardziej przyjazna i nie wywołuje niepotrzebnej frustracji przy poszukiwaniu konkretnych artykułów.

Uporządkowana organizacja miejsca sprzedaży nie służy jednak wyłącznie wygodzie konsumentów. Nie mniej ważna jest estetyka sklepu oraz oszczędność niezbędnego miejsca – ulokowanie wielu drobnych produktów na haczykach pozwala racjonalnie zarządzać ograniczoną przestrzenią, nie wpływając jednocześnie w negatywny sposób na jej użytkowość. Należy również pamiętać, że kształt eurozawieszki, a przede wszystkim jej rozpoznawalnego otworu, jest uniwersalny, dzięki czemu sprawdzi się na każdym rodzaju stojaków sklepowych.

Z czego produkowane są eurozawieszki?

Producenci oferują zawieszki o rozmaitych kształtach, rozmiarach oraz udźwigach – dzięki temu możliwe jest ich idealne dopasowanie do gabarytów i wagi opakowanych produktów.

Od danego towaru, a konkretniej jego ciężaru, uzależniony jest wybór materiału, z którego powstanie eurozawieszka. Dość powszechnym rozwiązaniem jest np. twarda folia PET, ale nie mniejszą popularnością cieszą się modele z celofanowej folii BOPP, które sprawdzają się przede wszystkim w przypadku lekkich artykułów

– tłumaczy nam ekspert z firmy Mifol, producenta opakowań foliowych.

Jak wytwarza się eurozawieszki?

Proces produkcji eurozawieszek jest bardzo prosty i polega na zastosowaniu specjalnego narzędzia, jakim jest wybijak pneumatyczny, zwany też stemplem. Maszyna, jak wskazuje zresztą sama nazwa, wybija swoją matrycą w danym tworzywie charakterystyczny otwór o ustalonym rozmiarze. Dzięki nieskomplikowanej technologii produkcyjnej gotowy produkt jest nie tylko wytrzymały (składa się wyłącznie z jednego elementu), ale również stosunkowo niedrogi.

Ostateczna cena eurozawieszki zależy jednak od sposobu jej połączenia z opakowaniem. Zawieszki można bowiem zakupić osobno – wówczas osoba zamawiająca samodzielnie aplikuje mocowanie na opakowaniu, wykorzystując do tego celu fabryczną warstwę kleju. Drugą, popularniejszą metodą, jest zdecydowanie się na zawieszkę typu euro, która stanowi integralną część samego opakowania, gwarantując odpowiednią wytrzymałość i estetyczny wygląd, który podkreśli wystrój przestrzeni sklepowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.