Artykuł sponsorowany

Czym jest psychologia mody i stylu?

Czym jest psychologia mody i stylu?

Ponad 60% populacji składa się ze wzrokowców – nic więc dziwnego, że w większości przypadków na samym początku oceniamy ludzi po ich wyglądzie. Chociaż to nie on jest najważniejszy, sposób ubierania więcej mówi na temat danej osoby, niż się wydaje. Ponadto dbałość o styl ma wiele innych cennych zalet – może nawet podnieść poczucie własnej wartości, a także wpłynąć na rozwój osobisty. Ułatwia to psychologia mody i stylu. Czym ona jest?

Psychologia mody i stylu – dla kogo jest przeznaczona?

Psychologia mody i stylu obejmuje szeroko rozumiane zagadnienia: począwszy od traktowania mody jako procesu terapeutycznego aż po odświeżenie garderoby. Specjaliści, którzy zajmują się tą dziedziną, pomagają zrobić porządek w szafie, poznać aktualne trendy, ułatwiają decyzje zakupowe oraz umożliwiają zbudowanie spójnego wizerunku.

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach wiele osób boi się mody. Zwłaszcza eksperymentowania z nią, poznawania trendów, wyrażania własnych preferencji oraz kreowania odważnego wizerunku. Na ulicach przeważają szarości, czernie, stonowane odcienie. Zarówno panie, jak i panowie, zerkają na wyraziste elementy garderoby w sklepie i chociaż im się podobają – nie mają odwagi ich przymierzyć. Tutaj znaczenie mają właśnie czynniki psychologiczne.

W takich przypadkach i wielu innych psychologia mody i stylu pomaga zmienić image – nawet od podstaw. To proces, który czasami trwa dłużej, ale efekty są niesamowite. Odpowiednio odświeżona garderoba i zbudowanie wizerunku zgodnie z własnymi pragnieniami zwiększają poczucie własnej wartości. Budują pozytywną samoocenę, dodają odwagi, inspirują, motywują, zaskakują.

Z usług psychologii mody i stylu może więc skorzystać każdy. Począwszy od nieśmiałych osób, które nie znają trendów lub za nimi nie nadążają, aż po spragnionych przewrotu w codziennej egzystencji. Mówi się, że jak kobieta obcina włosy, wkrótce zmieni swoje życie. Tak naprawdę dotyczy to też zmiany garderoby!

Co oferuje psychologia mody i stylu?

W odświeżeniu garderoby zamysłem nie jest tylko nowy image. Główne cele to znalezienie radości, szczęścia, zwiększenie poczucia własnej wartości. Obecnie specjaliści od psychologii, tacy jak mgr Edyta Wójcik z Centrum Psychologii i Wizerunku Oassis, kompleksowo zajmują się doradztwem wizerunkowym w oparciu o aspekty psychologiczne. Tak więc zainteresowane osoby mogą poprosić o wsparcie w zakupach, na wydarzenia okazjonalne lub o pomoc w całkowitym odświeżeniu garderoby i wizerunku.

Podczas rozmowy z profesjonalistą jest przeprowadzany szczegółowy wywiad oraz analiza sylwetki. Dopiero po tych działaniach można dobrać stylistykę i kolorystykę wraz z propozycją sklepów na miarę budżetu i możliwości. Oczywiście do usług należą także zakupy ze stylistą od wizerunku. Wystarczy więc tylko zgłosić się do właściwej placówki, by rozpocząć przygodę życia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.