Artykuł sponsorowany

Czym jest i jak działa magazyn wirtualny?

Czym jest i jak działa magazyn wirtualny?

Nowoczesna logistyka nie może funkcjonować bez odpowiednich systemów informatycznych. Dynamicznie zmieniające się wymagania rynku, a także wzrost liczby produktów i różnorodność asortymentu, doprowadzające do zwiększenia zamówień, prowadzą do zapotrzebowania na systematyczną i dokładną kontrolę stanów magazynowych. Pomocny w takich działaniach jest magazyn wirtualny, który jest tematem naszego artykułu.

Jak system informatyczny wspomaga magazynowanie produktów?

Magazyn wirtualny jest zbiorem wszelkich informacji o magazynach i towarach, które są w nich przechowywane. Pozwala on na identyfikację:
  • produktów – gabaryty, ciężar, informacje na temat opakowania zbiorczego i nośnika transportowego; dane te pomagają systemowi określić odpowiedni magazyn dla danego produktu, spełniający wymogi dotyczące przechowywania; gromadzone informacje związane są także z identyfikacją towarów (nr partii, data produkcji, data ważności i inne dane wyróżniające spośród innych produktów dostępnych w magazynie),
  • magazynów wraz ze znajdującymi się w nich strefami – po wprowadzeniu dodatkowych informacji o magazynie system jest w stanie rozróżnić m.in. warunki klimatyczne magazynów oraz nośność gniazd magazynowych,
a ponadto wspomaga nadzór nad:
  • zapasami – stany magazynowe są aktualizowane podczas przyjęcia dostaw i wysyłki zamówień do klientów; możliwe jest także zdefiniowanie poziomu zapasów, po którego przekroczeniu system zaproponuje odnowienie poprzez zamówienie podanej ilości; zdefiniowaniu można również poddać sposób wydawania towaru z magazynu na podstawie daty ich przyjęcia (FIFO, LIFO, FEFO, LEFO),
  • przemieszczeniami towarów – jeżeli produkt zostanie przemieszczony pomiędzy magazynami, system odnotowuje takie przesunięcie, zapisując je w historii produktu, do której użytkownik magazynu wirtualnego w każdej chwili może zajrzeć,
  • kosztami magazynowania – zidentyfikowanie miejsc, generujących koszty w przedsiębiorstwie, ułatwia śledzenie ich wielkości i odchyleń względem wartości nominalnych; zarządzanie kosztami wpływa na ich identyfikację i możliwość ich redukcji; jest to bardzo istotne, ponieważ każda firma dąży do zminimalizowania ich wartości, co jest kluczowym elementem zarządzania przedsiębiorstwem.

Udogodnienie dla klientów

Magazyn wirtualny w przedsiębiorstwie handlowym umożliwia prowadzenie dystrybucji i obrotu towarem przez Internet. Po połączeniu ze sklepem internetowym ukazuje ilość danego produktu dostępnego np. w konkretnym salonie sprzedaży. Jest to wielkie ułatwienie dla klientów, którzy w każdej chwili mogą sprawdzić dostępność wybranych towarów, co pozwala zaoszczędzić im czas i pieniądze poświęcone na dojazd do sklepu. Usługi utworzenia magazynu wirtualnego są oferowane przez wiele firm świadczących usługi związane z logistyką. Jedną z nich jest Centrum Logistyczne DMT, które istnieje na rynku od 1999 roku i od tego czasu zajmuje się magazynowaniem, dystrybucją oraz transportem towarów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.