Artykuł sponsorowany

Czym jest digital signage i jakie jest jego zastosowanie?

Czym jest digital signage i jakie jest jego zastosowanie?

Digital signage to nowoczesny sposób przekazywania treści z wykorzystaniem zintegrowanych ekranów cyfrowych. W zasadzie jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych nośników reklamowych, takich jak banery i bilbordy, a także nowatorska forma komunikacji z odbiorcą, czyli klientem. Emisja sygnału jest możliwa w ściśle określonym miejscu i czasie.

Digital signage. Podstawowe informacje

Cyfrowa dystrybucja multimedialnych treści, jaką jest digital signage, możliwa jest poprzez centralnie zarządzaną sieć wyświetlaczy. Technika ta często porównywana jest do prywatnego kanału telewizyjnego, ponieważ podobnie jak on nakierowana jest na określoną grupę odbiorców, a dokładnie na ich preferencje. System wykorzystywany jest nie tylko w celach informacyjnych, ale także marketingowych i jest to popularna technika komunikacji z klientem, którą spotkać można w przestrzeni publicznej. Digital signage umożliwia zarządzanie treścią oraz sposobem jej przekazu poprzez wyświetlanie jej w odpowiednim czasie i w konkretnym miejscu.

Tworzeniem systemów informacji wizualnej zajmuje się firma AVI Media, która jest specjalistą w dziedzinie usług multimedialnych. Projektowanie digital signage pozwala w pełni dopasować wyświetlane treści do potrzeb konkretnej kampanii, a specjalnie wyselekcjonowany sprzęt idealnie wpasowuje się w ściśle określone cele komunikacyjne. Ekrany to urządzenia o różnej wielkości i o zróżnicowanych funkcjach. Od zwykłych wyświetlaczy i telewizorów różnią się tym, że zostały stworzone z myślą o użytku przemysłowym. Mogą być stosowane zatem w trudnych warunkach, również na zewnątrz pomieszczeń. Ekran z siecią komputerową łączy odtwarzacz multimedialny, który pobiera pliki z serwera i przekazuje do wyświetlenia.

Zastosowanie digital signage

Systemy informacji wizualnej tworzone są w miejscach, gdzie najczęściej podejmowane są decyzje zakupowe. Dynamiczny przekaz dociera do większego grona odbiorców, ponieważ lepiej przykuwa uwagę. Dlatego ekrany multimedialne często znajdują się przy głównych arteriach miastach i punktach o dużym natężeniu turystycznym. Odgrywają ważną rolę marketingową w galeriach handlowych, w siedzibach firm, hotelach i urzędach, wypierając inne środki przekazu z przestrzeni publicznej. Ze względu na ogromną elastyczność przejawiającą się w dowolnej konfiguracji przekazu, treści marketingowe mogą być łączone z informacyjnymi. Emisja treści odbywa się wedle dokładnie opracowanego konceptu i jest skierowana do ściśle określonego grona odbiorców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.