Artykuł sponsorowany

Czy plakaty to skuteczne nośniki reklamowe?

Czy plakaty to skuteczne nośniki reklamowe?

Nie da się ukryć, że plakat jako nośnik reklamowy to rozwiązanie, które stosowano już wieki temu. Pierwszymi plakatami były afisze, stosowane już w XV wieku. Pełniły podobną rolę co dzisiaj – posiadały tekst i były zdobione ornamentami. Czy w dzisiejszych czasach plakat jest skutecznym nośnikiem informacji i reklam? Sprawdźmy!

Dzisiejsze plakaty reklamowe – to musisz wiedzieć

Z pewnością każdego dnia stykasz się z ogromną ilością treści reklamowych, a największa ich ilość pochodzi z internetu. Jesteśmy bombardowani reklamami zarówno na serwisach informacyjnych, tematycznych, ale również w mediach społecznościowych. Jest ich tak wiele, że trudno jakąkolwiek z reklam zapamiętać – udaje się to tym formatom, które rzeczywiście zwracają czymś naszą uwagę i zapadają nam w pamięć. Drukowany plakat to wciąż jedna z najskuteczniejszych form reklamowych jeśli chodzi o "outdoor" dla wielu firm. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy wyprodukować plakaty odporne na uszkodzenia i umieścić je właściwie w każdej przestrzeni, zarówno w mieście, jak i na wsi. Dzięki temu konsumenci mają szansę zetknąć się z reklamą w wielu miejscach. Mogą również występować w przeróżnych formatach, od tych najmniejszych po ogromne banery. Plakaty reklamowe to jednak nie tylko reklama outdoor. Stosowane są w wielu miejscach wewnątrz budynków, np. w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, w gabinetach dentystycznych czy sklepach spożywczych. Jednocześnie jest to stosunkowo tania forma reklamowa, ponieważ płacimy tutaj jedynie za druk i ewentualnie projekt reklamy, jeśli nie dysponujemy własnym grafikiem w firmie. Plakat jest świetnym sposobem na reklamę promocji czasowej, np. z okazji walentynek czy nadchodzącej gwiazdki. Doskonale przygotowany plakat reklamowy z piękną grafiką skutecznie zwraca uwagę i zachęca do skorzystania z danej oferty.

Zalety stosowania plakatów reklamowych dla firm

Jak wspomnieliśmy już powyżej, dobrze zaprojektowana grafika na plakacie świetnie przedstawia markę, a także eksponuje produkt lub usługę. Jest to szczególnie ważne w branżach, gdzie aspekty wizualne mają ogromne znaczenie – np. w branży beauty. W ten sposób oddziałujemy na klienta obrazem, zachęcając go skutecznie do skorzystania z naszej oferty. Dzisiejsze plakaty mogą być wydrukowane na właściwie dowolnym formacie, papierze i być całkowicie spersonalizowane. Umożliwia to druk cyfrowy, dzięki któremu za niewielką kwotę możemy wydrukować nawet jednostkowe sztuki plakatów. Decydując się na plakat, poza formatem możemy wybierać również papier i jego uszlachetnienie. Ogromny wybór plakatów, również na indywidualne zamówienie, znajdziemy w takich miejscach jak Patrz Reklama. Warto podkreślić, że plakaty nie przeszkadzają ludziom, ponieważ są oni do nich przyzwyczajeni, a jednocześnie stacjonarny charakter przekazu umożliwia dokładne zapoznanie się z nim, czyli plakat maksymalnie skupia na sobie uwagę klient. Dobrym przykładem są plakaty umieszczane, chociażby w toaletach, które wg badań skupiają wzrok ponad 90% osób korzystających z tego miejsca. Jak widać, skuteczność plakatów jest bardzo wysoka, a pozostałe zalety wyłącznie przemawiają za tym, aby z nich korzystać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.