Artykuł sponsorowany

Coraz bardziej świadoma branża gastronomiczna w Polsce

Coraz bardziej świadoma branża gastronomiczna w Polsce

Nie tylko weganie, ale i osoby spożywające na co dzień produkty odzwierzęce ciągle poszukują rozwiązań „cruelty free”. Naprzeciw podobnym trendom wychodzi nieustannie rosnąca liczba lokali gastronomicznych, które wdrażają do swoich przepisów produkty roślinne. Przykładem jest majonez bez jajek, pasujący zarówno do vege kanapek, jak i wszelakich dań mięsnych.

Niemal 90% jajek dostępnych w polskich sklepach pochodzi z chowu klatkowego – kurników, w których zwierzęta nigdy nie wychodzą na zewnątrz, stale przebywają w pomieszczeniach ze sztucznym światłem, a ich zdrowie jest sprawą drugorzędną. Masowa produkcja jaj przekłada się na niehumanitarne warunki dla kur niosek, dlatego coraz więcej osób sprzeciwia się takim praktykom. Weganie odrzucają różnorodne przetwory pochodzenia zwierzęcego, w tym także tradycyjny majonez. Chcąc żyć w zgodzie ze swoimi wartościami, nie trzeba jednak całkowicie rezygnować z jego kremowej formy: dzisiejsze sosy roślinne świetnie zastępują ten dodatek.

Majonez wegański – co to? 

Opisywany produkt to pyszny zamiennik, który nie zawiera jajek, a mimo to nie różni się od „oryginału” pod względem smaku i konsystencji. Ze względu na skład, majonez wegański stanowi niskokaloryczne rozwiązanie, którym może cieszyć się wiele osób na diecie. Usunięcie produktów odzwierzęcych pozwala też na jedzenie „białego sosu” przez alergików i konsumentów z problemami zdrowotnymi. Wzorem takiego produktu może być Cremajo z oferty firmy Starck's Food Polska.

Dlaczego warto stawiać na majonez bez jajek? 

Gastronomia coraz częściej wdraża do swojej działalności rozwiązania „cruelty free”. Lokale nie tylko podążają za oczekiwaniami swoich gości, ale również same powiększają swoją wiedzę na temat warunków hodowlanych oraz śladzie węglowym. Ekologia zaczyna odgrywać ważną rolę w życiu prywatnym Polaków i sektorze usługowym, co widać w menu różnych restauracji. Dowodem na wzrastającą popularność produktów roślinnych jest majonez bez jajek, który pojawia się zarówno jako alternatywa, jak i główny dodatek do pozycji ofertowych.

Umieszczenie wegańskiego sosu w ofercie lokalu gastronomicznego niesie wiele korzyści. Poza zaletami samej konsumpcji (wartości ekologiczne, „cruelty free, a także kwestie zdrowotne), produkt pozytywnie wpływa na wizerunek restauracji. Włączenie majonezu bez jajek do menu wywołuje wrażenie, że lokal:

  • odpowiada na oczekiwania gości poszukujących alternatyw roślinnych,
  • nie zamyka się na osoby z różnorodnymi ograniczeniami (alergia, choroby),
  • jest modny – nadąża za obowiązującymi trendami,
  • promuje świadomy styl życia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.