Artykuł sponsorowany

Co wchodzi w zakres materiałów POS? Przegląd propozycji

Co wchodzi w zakres materiałów POS? Przegląd propozycji

Materiały POS zgodnie z polską terminologią marketingową to wszystkie materiały, które wspierają sprzedaż i stanowią równocześnie nośniki reklamy BTL (below the line). Reklama BTL to z kolei materiały i działania reklamowe, które realizuje się poza środkami masowego przekazu i są ukierunkowane bezpośrednio na klienta detalicznego. Jakie rodzaje materiałów POS wyróżniamy?

Rodzaje materiałów POS

Wyróżnia się wiele metod podziału materiałów POS. Jeden ze sposobów kategoryzacji materiałów POS obejmuje podział na miękkie i twarde, co warunkuje ich przeznaczenie oraz rodzaj użytych materiałów do produkcji. Materiały POS często nazywane są także skrótem: materiałami POSM (point of sale marketing). Miękki POS to wszelkie plakaty, ulotki i inne elementy wykonane z materiałów z roli, tektury lub kartonu. Przykładem POS z twardych materiałów są m.in. standy, litery przestrzenne, kioski, bilownice, kosze zasypowe i inne produkty wykonane z twardych tworzyw sztucznych, drewna, stali lub usztywnionych tektur albo kartonów.

Poza podziałem POS na miękkie i twarde dzieli się je także pod kątem umiejscowienia w przestrzeni handlowej i przeznaczenia. Zgodnie z tymi kryteriami POS-y dzieli się na materiały przeznaczone na ladę (dyspensery, bilownice, standy), na sufit (hangery, flagietki). Występują także POS-y na podłogę (pola sign, displaye, roll – upy, potykacze, stoiska i kioski oraz kosze zasypowe), na półkę (wobblery, shelf stopery, linery, toppery). Przykładem są także reklamowe materiały POS (plakaty, broszury, infokioski, tombstony, lustra reklamowe, naklejki).

Zalety materiałów POS

Największą zaletą wynikającą z materiałów POS jest to, że zwracają uwagę potencjalnego klienta. Otrzymanie ulotki z konkretnej restauracji w trakcie szukania miejsca do zjedzenia posiłku, może wpłynąć na wybór lokalizacji. W przypadku POS nie bez znaczenia jest także fakt, że dostępny jest szeroki wybór materiałów różniących się wielkością i zastosowaniem, co natomiast umożliwia dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb i efektów, jakie docelowo można osiągnąć. Należy jednak pamiętać, że podstawową kwestię stanowi umiejętna dystrybucja materiałów POS. Dbałość o porządek w materiałach, regularne ich uzupełnianie to gwarancja sukcesu.

Warto także pamiętać o tym, że na rynku działa wiele profesjonalnych firm zajmujących się przygotowywaniem ciekawych i oryginalnych materiałów POSM. Właśnie dlatego do agencji Sales Rangers zgłasza się coraz więcej osób, które chcą zaprojektować profesjonalnie materiały reklamowe. Odpowiednio zaprojektowane materiały POS (ulotki, standy, roll up’y) dopasowane do własnych potrzeb i oczekiwań zapewniają więc pełne zadowolenie, a także satysfakcje ze zwiększenia obrotów firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.