Co wchodzi w zakres materiałów POS? Przegląd propozycji
Materiały POS zgodnie z polską terminologią marketingową to wszystkie materiały, które wspierają sprzedaż i stanowią równocześnie nośniki reklamy BTL (below the line). Reklama BTL to z kolei materiały i działania reklamowe, które realizuje się poza środkami masowego przekazu i są ukierunkowane bezpośrednio na klienta detalicznego. Jakie rodzaje materiałów POS wyróżniamy?
Rodzaje materiałów POS
Wyróżnia się wiele metod podziału materiałów POS. Jeden ze sposobów kategoryzacji materiałów POS obejmuje podział na miękkie i twarde, co warunkuje ich przeznaczenie oraz rodzaj użytych materiałów do produkcji. Materiały POS często nazywane są także skrótem: materiałami POSM (point of sale marketing). Miękki POS to wszelkie plakaty, ulotki i inne elementy wykonane z materiałów z roli, tektury lub kartonu. Przykładem POS z twardych materiałów są m.in. standy, litery przestrzenne, kioski, bilownice, kosze zasypowe i inne produkty wykonane z twardych tworzyw sztucznych, drewna, stali lub usztywnionych tektur albo kartonów.
Poza podziałem POS na miękkie i twarde dzieli się je także pod kątem umiejscowienia w przestrzeni handlowej i przeznaczenia. Zgodnie z tymi kryteriami POS-y dzieli się na materiały przeznaczone na ladę (dyspensery, bilownice, standy), na sufit (hangery, flagietki). Występują także POS-y na podłogę (pola sign, displaye, roll – upy, potykacze, stoiska i kioski oraz kosze zasypowe), na półkę (wobblery, shelf stopery, linery, toppery). Przykładem są także reklamowe materiały POS (plakaty, broszury, infokioski, tombstony, lustra reklamowe, naklejki).
Zalety materiałów POS
Największą zaletą wynikającą z materiałów POS jest to, że zwracają uwagę potencjalnego klienta. Otrzymanie ulotki z konkretnej restauracji w trakcie szukania miejsca do zjedzenia posiłku, może wpłynąć na wybór lokalizacji. W przypadku POS nie bez znaczenia jest także fakt, że dostępny jest szeroki wybór materiałów różniących się wielkością i zastosowaniem, co natomiast umożliwia dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb i efektów, jakie docelowo można osiągnąć. Należy jednak pamiętać, że podstawową kwestię stanowi umiejętna dystrybucja materiałów POS. Dbałość o porządek w materiałach, regularne ich uzupełnianie to gwarancja sukcesu.
Warto także pamiętać o tym, że na rynku działa wiele profesjonalnych firm zajmujących się przygotowywaniem ciekawych i oryginalnych materiałów POSM. Właśnie dlatego do agencji Sales Rangers zgłasza się coraz więcej osób, które chcą zaprojektować profesjonalnie materiały reklamowe. Odpowiednio zaprojektowane materiały POS (ulotki, standy, roll up’y) dopasowane do własnych potrzeb i oczekiwań zapewniają więc pełne zadowolenie, a także satysfakcje ze zwiększenia obrotów firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana