Artykuł sponsorowany

Co oznacza konfekcjonowanie?

Co oznacza konfekcjonowanie?

Spis treści

Na swojej drodze od producenta do ostatecznego klienta, produkt musi przejść przez wiele etapów. Jednym z nich jest konfekcjonowanie. Wielu konsumentów nie wie, na czym ono polega i że w ogóle istnieje taka procedura, niemniej jednak jest ona niezwykle istotna – to właśnie dzięki niej towar dostarczany jest do nas w konkretnej formie. Czym jest konfekcjonowanie towaru i jak jest ono wykonywane?

Konfekcjonowanie – co to takiego?

Słownikowa definicja konfekcjonowania jest bardzo krótka – stwierdza ona, że proces ten to „porcjowanie i pakowanie gotowych wyrobów”. Tak naprawdę jednak konfekcjonowanie jest dużo bardziej skomplikowane, niż mógłby sugerować ten opis. Firmy takie jak przedsiębiorstwo Jaremar, które profesjonalnie zajmują się konfekcjonowaniem towarów wyróżniają wiele różnych odmian tego procesu, w zależności do tego, jakie produkty są pakowane, jaki rodzaj opakowania jest stosowany oraz do jakiego procesu dystrybucji przeznaczone mają być produkty. Inaczej bowiem wygląda konfekcjonowanie produktów przeznaczonych do standardowej sprzedaży, inaczej towarów wykorzystywanych do promocji czy zestawów prezentowych.

Przeczytaj również: Charakterystyka kotłów automatycznych

Co wchodzi w zakres konfekcjonowania?

Do konfekcjonowania zaliczamy:

  • Ręczne bądź maszynowe pakowanie produktów – np. w zgrzewki foliowe.
  • Tworzenie zestawów promocyjnych i prezentowych – producenci bardzo często organizują promocje, w ramach których różne produkty można nabyć w jednym komplecie. Powszechną praktyką jest również tworzenie zestawów do stałej sprzedaży, w których każdy produkt jest nieco tańszy, niż kupowany osobno (np. zestawy kosmetyków).
  • Etykietowanie – czyli nanoszenie na konfekcjonowane zestawy dodatkowych informacji na etykietach, które są nakładana, przyczepiane bądź przyklejane do opakowania produktu.
  • Nanoszenie kodów kreskowych i innych oznaczeń.

Konfekcjonowanie a co-packing

Bardzo często konfekcjonowanie utożsamiane jest z co-packingiem. Mimo, że procesy te są do siebie podobne, to ich zakres znaczeniowy jest nieco inny. Termin „co-packing” można przetłumaczyć na język polski jako „przepakowanie”. Jest to wieloetapowy proces, polegający na usunięciu towaru ze starego opakowania i umieszczenia go w nowym. Poddawane są mu produkty, które:

Przeczytaj również: Dlaczego warto regularnie dokonywać serwisu maszyn rolniczych?

  • Dostarczone zostały w opakowaniach zbiorczych i muszą być umieszczone w opakowaniach pojedynczych.
  • Zostały pozbawione opakowania (przykładowo produkty reklamowane, których usterki zostały usunięte).
  • Posiadają zniszczone opakowanie.

W ramach co-packingu wymienia się również projektowanie i wykonanie nowych opakowań. Produkty, które zostały poddane co-packingowi mogą zostać następnie trafić do konfekcjonowania.

Przeczytaj również: Akcesoria do czyszczenia skórzanego obuwia

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.