Artykuł sponsorowany

Charakterystyka wentylatorów kolumnowych

Charakterystyka wentylatorów kolumnowych

W okresie letnim, kiedy na zewnątrz panują zazwyczaj bardzo wysokie temperatury, także wewnątrz pomieszczeń wiele osób narzeka, że jest im za gorąco i że nie ma w pomieszczeniu żadnego przewiewu powietrza. Żeby sobie choć trochę pomóc, zazwyczaj stosują klimatyzatory lub wentylatory. Ta druga opcja jest tym lepsza, że nie powoduje nigdy zbyt mocnego ochłodzenia powietrza wewnątrz pomieszczeń, dzięki czemu dla części osób jest po prostu znacznie lepsza. W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszą się wentylatory kolumnowe, które mają nieco inną budową od klasycznych wentylatorów wiatrakowych.

Jakie są różnice pomiędzy wentylatorami kolumnowymi a wentylatorami zwykłymi?

Główna różnica pomiędzy oboma typami wentylatorów polega na sposobie ułożenia ich elementów wewnętrznych oraz na ich funkcjonalności. Przede wszystkim w wentylatorach kolumnowych zamiast skrzydeł wiatraku są zastosowane specjalne, także tworzące podmuch powietrza łopatki. Tworzone w ten sposób chłodniejsze powietrze jest rozprowadzane po całym pomieszczeniu, a na dodatek produkowanego chłodnego powietrza jest zazwyczaj dużo więcej. W tradycyjnych wiatrakach jest bowiem umieszczone zaledwie jedno śmigło, które, żeby mogło dawać dużo chłodnego powietrza, musi mieć odpowiednio dużą wielkość oraz szybkość obrotów. W wentylatorach kolumnowych elementów tworzących chłodne powietrze, czyli tzw. skrzydełek, jest znacznie więcej, dzięki czemu wentylator kolumnowy o takiej samej mocy zajmuje mniej miejsca. To jednak jeszcze nie wszystkie zalety wentylatorów kolumnowych.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, specjalista i doradca klientów ze sklepu z wyposażeniem biur Essi: Klienci bardzo często wybierają wentylatory kolumnowe nie tylko ze względu na ich bardzo dużą funkcjonalność i skuteczność ochładzania pomieszczeń, ale również ze względu na ich nowoczesny wygląd, który znacznie odbiega od wyglądu starszych typów wentylatorów. Jak sama nazwa wskazuje, wentylatory kolumnowe są w formie prostych kolumn, dzięki czemu z łatwością można je wpasować pomiędzy meble. Wyglądem bardziej przypominają  duże głośniki podłogowe niż wentylatory, dzięki czemu dobrze pasują praktycznie do każdej aranżacji przestrzeni.

Szeroki wybór różnej wielkości wentylatorów kolumnowych

Wentylatory kolumnowe są dostępne w różnych wielkościach, zarówno mniejsze, niższe modele, które można wygodnie postawić na biurku, jak i znacznie wyższe, mierzące nawet do 150 cm wentylatory kolumnowe podłogowe. To sprawia, że wentylatory kolumnowe doskonale mogą się sprawdzać nawet do ochładzania powietrza w pomieszczeniach o bardzo dużej powierzchni.

Przed zdecydowaniem się na konkretny rodzaj wentylatora kolumnowego trzeba zwrócić uwagę na kilka opisujących go parametrów: na wyrażaną w watach moc urządzenia, jego wydajność oraz głośność pracy. Istotne mogą być jeszcze dodatkowe funkcje wentylatora kolumnowego.

Moc wentylatorów kolumnowych może wynosić od 15 do nawet 150 W. Ważniejsza jednak będzie jego wydajność. Jeżeli szukamy wentylatora do małego pomieszczenia wystarczy urządzenie o wydajności od 500 do 900 m3/h. Przy większym metrażu warto jest się jednak zdecydować na wentylator o wydajności powyżej 1200 m3/h. Opisująca poszczególne modele wentylatorów głośność pracy wyrażana jest oczywiście w decybelach. Warto jest wybierać taki sprzęt, którego głośność pracy nie przekracza 50 dB.

Wybierając wentylator kolumnowy warto jest również spojrzeć, jakie oferuje on funkcje dodatkowe, tzn. jakie zastosowano w nim technologie, które umożliwiają lepszą konfigurację jego wszystkich ustawień oraz jakie oprócz standardowej daje nam możliwości chłodzenia. Warto jest wybrać sprzęt, który posiada także ekologiczny tryb pracy, którego użycie będzie skutkowało zużywaniem mniejszej ilości energii elektrycznej. Niektóre modele posiadają także funkcje pracy w trybie nocnym, czyli cichego produkowania zimnego powietrza, tak żeby nas nie zbudzić. Bardziej nowoczesne wentylatory kolumnowe posiadają również funkcję aromaterapii, czyli rozpylania podczas pracy zapachu olejków eterycznych, lub jonizacji powietrza, czyli wytwarzania anionów, które neutralizują szkodliwe dla naszego zdrowia i dla samopoczucia znajdujące się w powietrzu  jony dodatnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.