Artykuł sponsorowany

Charakterystyka i zastosowanie druku akcydensowego

Charakterystyka i zastosowanie druku akcydensowego

Akcydens to z języka łacińskiego „coś przypadkowego”. Jak to się odnosi do rzeczywistości? W poligrafii drukiem akcydensowym nazywa się papierowy wyrób niebędący książką, czasopismem, a także opakowaniem. Trudno nazwać go jednak przypadkowym, ponieważ z reguły niesie ze sobą ważną, choć najczęściej jednostronicową treść. Jakie można wyróżnić druki akcydensowe? I gdzie się je najczęściej stosuje?

Akcydensy i ich rodzaje

Akcydensy to druki samoistne posiadające charakter użytkowy lub okolicznościowy. Zazwyczaj występują w postaci jednej kartki lub nierozciętej składki.

Wyróżnia się następujące rodzaje akcydensów:

·       informacyjne – mogą to być: cenniki, kalendarze, katalogi, plakaty, ulotki, wizytówki, czyli wszystko to, co ma na celu przekazanie określonych informacji,

·       manipulacyjne – wykorzystywane najczęściej przy czynnościach urzędowych albo handlowych, można tutaj zaliczyć: bilety, formularze, legitymacje, świadectwa, znaczki pocztowe, zaświadczenia, rachunki, a nawet banknoty,

·       opakowaniowe – metki, banderole, obwoluty, etykiety, metki,

·       przemysłowe – np. kalkomania,

·       wydawnicze – np. mapy lub nuty.

Inny podział uwzględnia dwie podstawowe kategorie, którymi mogą być druki niezbędne do pracy biurowej, jak i druki komunikacji miejskiej oraz pocztowej. Z reguły druki akcydensowe wychodzą jednak o wiele dalej, poza biura, poczty oraz komunikację miejską.

Zastosowanie druku akcydensowego

W potocznym języku akcydensy zazwyczaj uznaje się za wzory różnego rodzaju dokumentów znajdujących się w jednym bloczku – często wykonywane są na papierze samokopiującym. Do tej pory wykorzystuje się je w pracy biurowej, magazynowej czy w placówkach mających na celu edukację. Wszystkie muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. W kadrach przybierają one formę listy wynagrodzeń i płac, kart pracy czy kart urlopowych, w księgowości: wzory faktur, rachunków, a nawet księgę przychodów i rozchodów, natomiast druki magazynowe przydają się w przypadku logistyki. W medycynie najczęściej stosuje się deklarację wyboru lekarza/pielęgniarki, skierowanie lub historię choroby. Można powiedzieć, że wszystkie te druki stanowią pewną powielaną treść.

– Druki akcydensowe to również dobry sposób na reklamę firmy. W marketingu druki akcydensowe nabierają nowocześniejszego znaczenia. Można je rozplanować graficznie, aby zwracały uwagę potencjalnego klienta, a do ich produkcji użyć lepszego papieru. Podstawowymi środkami przekazu będą tutaj plakaty, ulotki czy broszury – tłumaczy przedstawiciel firmy Łagan.

Druki akcydensowe to coś, bez czego współczesny świat nie mógłby funkcjonować. Mają one wiele zastosowań – zarówno tych standardowych, jak i dopiero rozbudowujących się. Obecnie korzysta z nich większość firm znajdujących się na rynku pracy. Warto dobierać odpowiednią drukarnię zajmującą się wytwarzaniem akcydensów, szczególnie kiedy niosą one ze sobą treści marketingowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.