Artykuł sponsorowany

Charakterystyka druku offsetowego

Charakterystyka druku offsetowego

Każda firma, szczególnie na początku swojej działalności, czy przy poszerzaniu oferty, musi uwzględnić środki na działania marketingowe. Reklamować można się na różne sposoby. Coraz częściej korzystamy z reklamy wirtualnej, jednak w niektórych branżach, ze względu na ich specyfikę najlepiej sprawdzają się tradycyjne metody. Jeśli korzystamy z ulotek, broszur, czy katalogów, wcześniej czy później zetkniemy się z pojęciem druku offsetowego.

Co to jest druk offsetowy?

Druk offsetowy to technika polegająca na przenoszeniu obrazu z płaskiej formy drukarskiej na zadrukowywaną powierzchnię przy pomocy cylindra obciągniętego gumą. Offset jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych technik druku i zapewnia o wiele lepszą jakość druku niż inne techniki. Druk offsetowy można podzielić na arkuszowy oraz zwojowy (rolowy). Druk zwojowy wykorzystywany jest przy druku prac wysokonakładowych np. gazet, czasopism, magazynów. Druk arkuszowy stosuje się do pozostałych druków: plakatów, ulotek, broszur, etykiet, katalogów, gazetek promocyjnych i innych. Czym charakteryzuje się druk offsetowy? Co może być dla nas ważne, kiedy chcemy zlecić produkcję naszych materiałów reklamowych drukarni?

Ekonomiczny

Warto wiedzieć, że przygotowanie do druku offsetowego absorbuje sporo czasu oraz wymaga dużych nakładów finansowych do przygotowania produkcji, które rekompensują się dopiero przy dużych nakładach. Jak dowiedzieliśmy się w drukarni Interdruk:
Zaletą druku offsetowego jest niski koszt pojedynczego arkusza wydruku, jednak koszt uruchomienia samej produkcji jest dość znaczący, dlatego ta metoda wydruku opłacalna jest przy druku wielonakładowym.
Przy zamawianiu wydruku ulotek, plakatów, broszur, etykiet, katalogów, gazetki promocyjnych, czy prasy, właściwie nie musimy się specjalnie nad tym zastanawiać, bo zazwyczaj potrzebujemy dużych ilości tych materiałów. Przy takich ilościach korzystanie z tej metody druku jest bardziej opłacalne.

Szeroka gama kolorów

Druk offsetowy oferuje nam większe możliwości operowania kolorami oraz możliwość uszlachetniania wydruków kolorami spoza standardowej palety CMYK (dla przykładu srebrny lub złoty). Ważnym atutem wydruku offsetowego jest także możliwość wykorzystania różnych kombinacji kolorystycznych w trakcie samego wydruku.

Duży wybór nośników wydruku

Offsetowa technika wydruku daje możliwość drukowania w bardzo różnych formatach. Wybór gramatury i rodzaju podłoża także daje nam szersze pole do popisu. Poza tradycyjnym papierem drukować można na niestandardowych nośnikach, np. na kartonie czy papierze samoprzylepnym. Wydruk można urozmaicić też o techniki takie jak laminacja matowa lub błyszcząca, tłoczenie wklęsłe lub wypukłe, czy hot-stamping.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.